Skip to main content
Vraag

depressie? en wat te doen voor hulp?

• June 25, 2025
  • 3 reacties
  • 33 Bekeken

Anoniem meisje
Forum|alt.badge.img+2

Heyy ik ben eigenlijk al heel 2025 bezig met moeilijke dingen mijn moeder heeft 2e graat kanker, mijn stiefmoeder is een heks, mijn vader is niet de fijnste zegmaar dus ik heb gewoon nergens rust mijn vriendinnen begrijpen het ook niet en het lijkt steeds maar een strijd wie het het ergste heeft ofzo ik snap het niet. Tegenwoordig voelt het bij mij alsof steeds alles erger word ik ben begonnen mezelf te snijden en te branden. Ook heb ik de drang om mezelf uit het leven te halen wat ik al 2x heb geprobeerd ik wil niet meer eten niet meer slapen kijk op tegen leuken dingen doen want en dan heb ik ook weer fomo daarvan word ik ook verdrietig terwijl ik dan zelf niet wil want ik heb geen energie snap je ik word gewoon gek van mezelf ik heb 2 therapeuten 1 van school en 1 van een bedrijf ding maar ik durf niet te zeggen dat ik mezelf pijn doe enzo ik voel me dan raar. 1 weet al dat ik het leven niet meer zie zitten maar dat zag ze zelf en wie ben ik om over haar vragen te liegen maar niet verder op in gegaan 

Hoe kan ik me beter voelen en heb ik depressie? Zo ja hoe los ik dat op?

Tekst aangepast doorDe Kindertelefoon vanwege regel 6: 

Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

Hiermee bedoelen we bijvoorbeeld:

• Het geven van of vragen om tips bij bijvoorbeeld, anorexia, illegale activiteiten of zelfbeschadiging is niet toegestaan.

3 reacties

AnneW
  • June 26, 2025

Hoi @Anoniem meisje 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Anne (De Kindertelefoon) 

JeBentNietAlleen
Forum|alt.badge.img+1

Misschien helpt dit voor je, 

Als je het opzoek kun je het zo vinden en ik wil dat je goed blijf kijken naar het einde van het filmpje, en pls stop er mee jij bent zo veel meer waard dan dit jij moet nog zoveel krijgen en JE BENT HET WAARD, je bent het waard geloof me.. 

De titel van de video is: How not to take things personally? | Frederik Imbo | TEDxMechelen

Ik bid ook voor jou

Groetjes ik

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Lieve ​@Anoniem meisje ,

Wat ontzettend moedig van je dat je dit deelt. Je hebt al zoveel meegemaakt dit jaar, en het klinkt alsof je je overweldigd voelt door alles wat er gebeurt. Het is begrijpelijk dat je je zo voelt, en het is belangrijk te weten dat je niet alleen bent.

Wat je beschrijft, zoals jezelf pijn doen, geen energie hebben, en het gevoel hebben dat alles steeds erger wordt, kunnen tekenen zijn van een depressie. Dit is een serieuze aandoening die professionele hulp nodig heeft.

Praat met je therapeuten. Het is begrijpelijk dat je je ongemakkelijk voelt om over je gevoelens te praten, maar zij zijn er om je te helpen. Ze kunnen je ondersteunen en samen kunnen jullie kijken naar manieren om je beter te voelen. Als je het moeilijk vindt om met je huidige therapeuten te praten, kun je overwegen om contact op te nemen met een andere hulpverlener die je vertrouwt.

xx liefs Wolf 🐺