Skip to main content

Hoi. Ik weet niet zo goed waar ik mket beginnen, maar ik wil gewoon even mijn verhaal kwijt, en misschien kan ik zelfs wel wat advies krijgen ofzo. Okay, ik denk dat ik depressief ben. Het gaat heel erg slecht met me en ik snijd mezelf ook. Nou ja, meer krassen. Er komt nooit bloed bij kijken, maar ik krijg er wel littekens van. Mijn record was 6 dagen clean maar vandaag heb ik het weer verkloot. Ik heb het gevoel alsof niemand om mij geeft en ik deze pijn verdien. Ik voel me als een last. Ook heb ik het gevoel alsof ik helemaal niet depressief ben maar het gewoon doe voor de aandacht. Ik durf het ook niet tegen iemand te zeggen want ik ben echt bang dat ik een te grote last voor ze zal zijn. Op de basisschool werd ik namelijk ook al gepest en toen ben ik naar een soort therapeut gegaan en dat heeft mijn ouders best veel geld gekost. Ik wil dat niet nog een keer. Ik weet dus niet goed wat ik moet doen, en school werkt ook niet echt mee. Ik heb echt heel veel stress. Vaak boeit mijn mental health me helemaal niks, want ik ben te bang dat ik mijn huiswerk niet af ga krijgen. Het is eigenlijk niet normaal, maar ik kan er niks aan doen. Okay ik denk niet dat het me gaat lukken mijn andere problemen te verwoorden, in ieder gevak niet nu, dus ik laat het hier maar bij. Bedankt als je tot hier hebt gelezen. Tenminste nog iemand die om mij geeft. 

Hey J_sunshine!

Hoi. Ik weet niet zo goed waar ik mket beginnen, maar ik wil gewoon even mijn verhaal kwijt, en misschien kan ik zelfs wel wat advies krijgen ofzo. Okay, ik denk dat ik depressief ben. Het gaat heel erg slecht met me en ik snijd mezelf ook. Nou ja, meer krassen. Er komt nooit bloed bij kijken, maar ik krijg er wel littekens van.

wat vervelend dat je je zo voelt! Maar snijden is absoluut niet de oplossing. Je zou kunnen proberen om de volgende keer als je wilt gaan snijden jezelf af te lijden.

Mijn record was 6 dagen clean maar vandaag heb ik het weer verkloot. Ik heb het gevoel alsof niemand om mij geeft en ik deze pijn verdien. Ik voel me als een last.

Ten eerste je verdient deze pijn echt niet! En je bent echt geen last. Heb je misschien een goede vriend/vriendin waarmee je kan praten? Die zal je echt wel begrijpen en willen helpen en jou dus niet zien als last, want dit ben je ook niet.

Ook heb ik het gevoel alsof ik helemaal niet depressief ben maar het gewoon doe voor de aandacht. Ik durf het ook niet tegen iemand te zeggen want ik ben echt bang dat ik een te grote last voor ze zal zijn. Op de basisschool werd ik namelijk ook al gepest en toen ben ik naar een soort therapeut gegaan en dat heeft mijn ouders best veel geld gekost. Ik wil dat niet nog een keer.

de meeste psychologische zorg voor kinderen onder 18 wordt vergoed, dit loopt via de gemeente. Probeer er met je ouders over te praten en kijk of je misschien naar de huisarts kan. De huisarts kan jou namelijk doorverwijzen.

Ik weet dus niet goed wat ik moet doen, en school werkt ook niet echt mee. Ik heb echt heel veel stress. Vaak boeit mijn mental health me helemaal niks, want ik ben te bang dat ik mijn huiswerk niet af ga krijgen.

Heb je een mentor of andere docent die je erg mag? Als je hier een gesprek mee aangaat en je vertelt waar je mee zit, zullen zij jou hier vast mee kunnen helpen.

Het is eigenlijk niet normaal, maar ik kan er niks aan doen. Okay ik denk niet dat het me gaat lukken mijn andere problemen te verwoorden, in ieder gevak niet nu, dus ik laat het hier maar bij. Bedankt als je tot hier hebt gelezen. Tenminste nog iemand die om mij geeft. 

Misschien heb je het niet door, maar er zijn heeeel veel mensen die om jou geven.🤗 En mijn belangrijkste tip: probeer er met iemand over te praten, want samen sta je sterker dan  alleen. Ik hoop dat je er iets aan hebt.💕

~Groetjess BlueWolf~

 


Reageer