Vraag

Depressie en sociale angst

  • 11 July 2021
  • 2 reacties
  • 85 Bekeken

Badge

hey ik ben een meisje van 14. Ik zit nu ongeveer een jaar in een depressie. Het is steeds erger geworden en t houd niet op. Ik snijdt mezelf. M’n ouders zijn hier achter gekomen. We gingen naar de dokter en na die dag heb ik t alleen maar erger gedaan. Op dit moment is het t ergst aan het worden en weet ik niet wat ik moet doen. M’n social anxiety is erger aan t worden. Ik wil niemand zien. Zelfs m’n vrienden niet. Ik vind t zelfs eng om naar de stad te gaan. Ik heb alleen maar t gevoel dat iedereen me aanstaart. Ik probeer alles zo goed mogelijk te doen zodat mensen niet naar me hoeven te kijken en niks ervan hoeven te zeggen. Ik zit totaal niet lekker in m’n vel . Ik heb bijna een vriendin maar ze vind dat ik veranderd ben. Ik kan niet goed mijn gevoelens aan haar vertellen want ik vind t moeilijk. Heeft iemand misschien tips hoe ik misschien zelfverzekerder word en meer durf te doen? 


2 reacties

Badge

Probeer gwn in stapjes weer met iemand uit eten gaan af een wandeling maken ofz. Daarna neem je steeds grotere stappen bijv. Gaan schoppen voor een halfuur ofz. Ik weet hoe het is. Ik kan ook totaal niet sociaal omgaan. Ik heb er ook last van dat het lijkt of iedereen me aankijkt. Het is een soort verbeelding van je hersenen. Ik hoop dat je iets aan mijn soort van tips had. O ja over je vriendin probeer een praatje te maken en kijk of ze geen vriendin/vriend hebt. Ik zou tegen haar zeggen: " mijn hart klopt voor jauw". Als ik een slecht advies heb gegeven ik ben homo dus weet er niet zoveel van.

 

 

Groeten, ik kan geen goede tips verzinnen.

Badge

heel erg bedankt <33 ik ga proberen om kleine stappen te maken. Geen idee of het gaat lukken. We gaan zien xx

Reageer