Skip to main content

Heyy ik heb  een aantal maanden geleden een paar topics gepost en ben een tijdje actief geweest op het forum. 

Toen ik die dingen postte ging het niet goed met mij en nu is het echt keihard achteruit gegaan, Ik heb 2 weken geleden bijna een zelfmoord poging gedaan maar toen kon ik het uiteindelijk toch niet. Ik ben sinds een tijdje wel gestopt met mezelf snijden maar dat betekent niet dat het nu beter gaat. Ik heb een depressie en sociale angst.

Er is wel sinds een paar maanden iemand in mijn leven gekomen waar ik veel van houdt. Hij zorgt ervoor dat ik nog leef al weet hij dat zelf niet eens. 

Ik ga nu over een maandje verhuizen en heb er nog steeds veel moeite mee. Ik ga wel over naar de derde maar mijn cijfers zijn wel flink achteruit gegaan. Vaak probeer ik om al mijn pijn in iets anders om te zetten maar dat lukt niet zo goed. 

Dit jaar mede door corona zijn er 6 dierbaren van mij overleden waar ik ook veel moeite mee heb. 

Ik weet niet echt wat ik wil bereiken met dit topic maar ik wilde het gewoon even ergens kwijt.

Heeft iemand misschien iets dat ik kan doen om mezelf beter te laten voelen ofzo

veel liefs sillie78:black_heart:

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. of 0800-0113 voor o.a. online coaching.

 


Hey Sillie78,

Ik wilde al eerder reageren, maar mijn school is nog niet helemaal klaar, zelfs in de laatste week/weken had ik nog toetsen, dus ik moest eerst leren.

Ik herinner me nog wel dat je een tijdje geleden op het forum was. Wat vervelend dat je opeens zo achteruit bent gegaan. Ik vind het wel heel goed dat je gestopt bent met snijden, ook al zeg je dat het niet betekend dat het beter gaat. Het is naar mijn mening een grote stap.

Het best begrijpelijk dat je je niet goed voelt. Je zei (in een eerder topic) dat je slecht tegen verandering kon. En nu ga je verhuizen en misschien naar een andere school (ik weet niet of je nu wel of niet naar een andere school ging), en zijn er ook nog 6 dierbaren van je overleden. Dat is echt niet niks.

Het is altijd goed om gewoon even je hart te luchten. Je kan een dagboek bijhouden, maar je kan je gedachten natuurlijk ook gewoon op het forum kwijt. In het begin kan het moeilijk zijn om de dingen die je bezighouden op te schrijven, maar na een tijdje zal je misschien verschil merken. De dingen die je opschrijft hoef je niet meer te onthouden, want je hoeft niet meer bang te zijn dat je ze vergeet. Het kan natuurlijk dat het bij jou niet werkt, er zijn nog heel veel andere manieren.

Je vraagt naar tips om je beter te voelen. Is er iets wat je leuk vindt om te doen? In de zin van een hobby of project waar je je echt mee bezig kan houden? Dat leidt je af en het is nog leuk ook. Je kan bijvoorbeeld iets nieuws leren. Een instrument bespelen, haken, een nieuwe taal (gebarentaal is een aanrader), etc. 

Als je van zingen houdt of een instrument bespeelt, kan je jezelf even helemaal los laten gaan. Dit kan natuurlijk ook met sporten en andere intensieve dingen. Mij lucht het altijd op. Soms is het fijner om dit alleen te doen, zoek dan een rustig plekje op of wacht tot je alleen thuis bent.

Ik weet vrij weinig over sociale angst, dat ga ik later even uitzoeken. Nu is het echt al heel laat, ik had eigenlijk al moeten slapen, dus ik rond mijn reactie af.

Als je nog vragen hebt, wil praten of gewoon even iets kwijt wil kan je altijd naar het forum komen en dan zal iedereen er voor je zijn. Maar dat wist je waarschijnlijk al. Het is ook heel fijn om te chatten of bellen met de KT, ik persoonlijk geef de voorkeur aan chatten, maar voor jou kan het heel anders zijn. Hier is in ieder geval de link naar de chat: https://www.kindertelefoon.nl/chat. En voor het telefoonnummer: zie de reactie hierboven.

Veel succes en sterkte!

 

Groetjes,

Paardebloem


Reageer