Depressie en burn-out..

  • 19 November 2019
  • 3 reacties
  • 136 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey allemaal..

Ik moet even iets kwijt.

 

Ik heb heelveel meegemaakt, en loop sinds mijn 10e bij een psycholoog, psychiater etc..

 

2 jaar geleden is vastgesteld dat ik een depressie en burn-out heb door mijn psychiater. Ik heb dus al 2 jaar depressie therapie. Ik weet niet heel goed hoe ik dit allemaal moet typen..

 

Ik ben 17 en wil graag werken. Ik had heel de zomervakantie (elke dag) gewerkt omdat ik dacht: “Ik ben sterk genoeg”. Ik was zoo moe en ik wilde niks meer. De laatste 2 weken toen ik op weg was naar mijn werk had ik overgegeven. daarna heb ik me ziekgemeld en ben ik met spoed gestopt met werken. 

 

Daarom mag ik nu niet meer werken. Maar op school is mijn niveau zo erg naar boven gegaan dat ze mijn niveau er niet meer hebben, dus moeten ze mijn boeken op niveau bestellen. Ook heb ik al mijn certificaten al behaald op school. Dus heb eigenlijk weinig tot niks te doen. Dat is de reden dat ik wel wil werken, maar het niet aankan.. Ik ben heel erg bang voor de toekomst.. Als ik 18 ben en ik nogsteeds niet kan werken, hoe moet ik dan mijn zorgverzekering betalen, rijbewijs etc? Ik ben bang dat ik weer terugval in die diepe put en zelfmoordneigingen ga doen van alle stress.

 

En wat zo irritant is dat als ik het er met mijn moeder en stiefvader over heb.. Zegt mijn stiefvader lekker makkelijk: Ja uhh werken.. is toch niet moeilijk?..

 

Waarom is een depressie zo moeilijk te begrijpen.. :( 

Iedereen doet er makkelijk over en zeggen alleen maar: Het komt wel goed..

Dan denk ik: JA dat zeggen ze al sinds mijn 10e..

 

Vervolgens heb ik PTSS (post traumatische stress stoornis), een depressie en burn-out.. 

Dan denk ik weer: Wat nou “het komt goed”?!

 

Ik hoop dat iemand het snapt :( 

xx mij.


3 reacties

Hey, ik begrijp best wel wat je bedoelt, ik ben nu ook 17 en ik werk bij de albert heijn, maar ik had daar pas ook bijna een burnout, niet helemaal though. Ik ben ook al voor een best lange tijd depressief, alleen weet niet of ik het echte depressie zou noemen (kortom, een stuk minder erg dan wat jij hebt vast) maar ik begrijp wel zeker wat je vertelt, iedereen zegt maar gewoon dat het goed komt en niemand steunt je echt...en nu moet je dus maar hele dagen thuiszitten?... Ik heb niet echt goede tips voor je om eerlijk te zijn, omdat ik zelf ook nog zit te struggelen, maar misschien als je wilt praten ofzo, dan ben ik er in ieder geval voor je. :)

Badge

Hey lieverd!

i feel your pain. Ik ben ook depressed geweest maar bij mij is het al weg en daarom wil ik anderen helpen! Jij bent al wat ouder en ik weet niet of het zelfde werkt voor jou maar wat ik had gedaan is heel random maar ik nam een hamster!! Het klinkt raar en je bent natuurlijk al wat ouder maar het hielp mij wel, ik had iets te doen in mijn vrije tijd en als ik echt dood wou kon ik dat niet doen want ik had verantwoordelijkheid voor dat beestje en kon het niet maken om hem te laten vallen. Je kan gewoon alles tegen het beestje zeggen want hij luistert wel maar begrijpt het natuurlijk niet. Het is gewoon fijn om alles tegen iets te zeggen en als je iets tegen een vriendin zegt heb je kans dat die het door gaat vertellen dus daar moet je wel mee oppassen! Het ging natuurlijk over je werk maar ik weet niet wat ik daar over moet vertellen want ik ben nog maar 14 ;( ik hoop dat je er wel iets aan hebt. Die hamster kan toch wel helpen hoor ookal klinkt het zo gek!

groetjes mij xx

Heyy,

Ahhh, heel erg bedankt! dat is een leuk verhaal over je hamster. :)

Ik heb een hondje waar ik iedere dag mee knuffel en ga wandelen.  Nu ivm het Coronavirus mag ik weinig doen dus dan komt mijn somberheid iets erger terug. Omdat ik nu amper sociale contacten heb. Maar ik probeer er iedere dag weer iets van te maken. 

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Dat doet me zoveel goeds. <3

Reageer