Skip to main content

Hallo mensjes,

Ik heb de laatste tijd veel vaker last van mental breakdowns. Ik heb vaak niet goed helder waardoor dit komt. Het zou te maken kunnen hebben met de winter, maar dat denk ik gewoon niet.  Ik denk dat het door school komt. We hebben binnenkort ook een toetsweek en dat maakt het niet beter. Ik kan soms niks doen voor school, omdat ik lig te huilen in bed. Ik probeer steeds weer heel vrolijk te doen tegen anderen, maar dat maakt me alleen maar verdrietiger. Ik weet niet of dit erg is, of dat het allemaal meevalt. Ik zei al eerder dat het ook door de winter kan komen, het valt me namelijk op dat het veel erger is in de winter.

Daarnaast heb ik een soort van angst voor de toekomst. Wij moeten ons namelijk gaan oriënteren op studies, terwijl ik pas in 4vwo zit. Ik weet totaal niet wat ik wil en die onzekerheid maakt mij ook steeds vaker depressief. Ik wil nu het liefste de tijd na de middelbare school voor me uit schuiven, omdat ik gewoon bang ben voor wat er gaat gebeuren. 

Hebben jullie hier ervaring mee en hebben jullie hier tips voor? Thanks vast!

xxx Cody

Heyy, angst voor de toekomst is een veelvoorkomend probleem ja… Vooral onder kinderen die op de middelbare school zitten, omdat de meeste zo vroeg nog niet weten wat ze willen gaan doen, en dat is ook heel erg begrijpelijk. Heb je al enig idee wat voor richting je op wilt gaan of heb je geen enkel idee? Je kan proberen wat mogelijkheden op te schrijven voor jezelf.

 

Winterdepressie bestaat. Het kan daardoor zijn dat als je je all niet helemaal lekker in je fel voelt het erger wordt in de winter. Je stelt je niet aan. Heb je erover nagedacht naar de psycholoog te gaan?

 

ik hoop dat alles goed komt 💞


Hey Cody,

ik denk dat veel gebruiker op het forum wel ergens met je in kunnen leven. Vooral het vrolijk doen tegen anderen maar het daarmee alleen maar erger maken. Daar herken ik mezelf ook in. Het enige advies wat ik kan geven is misschien iets meer sociale dingen doen ipv alleen maar op school focussen. 
groetjes


Dank voor jullie advies! Ik ga er denk ik wat meer over praten met vrienden. Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem, dus ja. Thanks! <3


hyy

k snap het wel soms dan wil k ook echt dood maar denk gwn aan leuke dingen enzo dan komtt vast wel goed suc6 met je toetsweek of is ie al afgelopen

 


Wat naar van die break downs! Maar probeer dan jezelf te verwennen; ga iets lekkers halen! Of doe iets anders leuks! 


Nog heel veel succes!!!!!!


Reageer