Depressie/eetstoornis?

  • 21 October 2019
  • 3 reacties
  • 76 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, mijn naam is xPandatje, en ik ben nieuw hier. Ik heb afgelopen 4 jaar behoorlijk wat meegemaakt en heb best veel opgekropt in die tijd. Ik voel me de laatste tijd gewoon moe, nutteloos en voel me vaak verdrietig. Ook heb ik de laatste tijd wat anders. Elke x als ik eet dan voel ik me daarna heel schuldig en vind mijzelf te dik. Elke x als ik eet eet ik daarna een hele tijd niks. Gewoon omdat ik bang ben om aan te komen. Weet iemand misschien hier iets tegen of wat het is en wat ik er aan kan doen? Dit was in het kort samengevat. 
 

Groetjes xPandatje


3 reacties

.

hey, 

wat erg voor je allemaal.. ik ben geen psycholoog en ik heb ook geen verstand van eetstoornissen maar ik hoop dat ik je kan helpen..    ten eerste vind ik het vet knap van je dat je iemand ten hulp durft te vragen! ik weet hoe het is om het niet te durven..  ten eerste zei je dat je vaak moe bent.. misschien kun je wat eerder gaan slapen? vaak als je moe bent dat worden je emoties versterkt.. dan zie je dingen die je niet eerst of vaak zag.. en je voelt je nutteloos, probeer eens aan de dingen die je goed kan! heb je hobby's of talenten? je hoeft er niet per se goed in te zijn maar heb je er lol en plezier van?  en als je eens kijkt in de spiegel.. welke dingen vind je mooi aan jezelf? noem dat hard op! en denk ook aan de mindere kanten van je lichaam.. niemand is perfect toch? je bent zoals je bent.! en trek je niets aan van commentaar van andere kinderen.. jij bent jij en dat is goed.. :)

ik wens je heel veel succes!

groetjes alicia..

Hey, 

 

4 jaar is best wel lang, en misschien is het handig om met iemand die professioneel is opgeleid voor dit soort dingen te gaan praten.

 

Je kan gaan sporten (dan moet je wel meer eten anders heeft je lichaam geen energie meer!!) Dat werkt vaak om je minder verdrietig te voelen, en misschien werkt het om je minder dik te voelen.

 

Voor je verdrietig voelen kan je muziek luisteren of boswandelingen maken, het helpt vaak om de natuur te zien en te zien hoe alles rustig doorgaat in de natuur.

 

Het is altijd handig om een hobby te zoeken, vind je boxen leuk? Of hou je meer van theater? Of klimmen op een klimmuur?

 

~Asy

Reageer