Skip to main content

hai,

als eerste, ik ben meisje van 13 jaar, bijna 14.

ik denk veel aan zelfmoord enz. Mijn stiefvader heeft me ook aangerand, ik snij mezelf maar niet zo hard, alleen dat er rode lijnen zichtbaar zijn, en heel vaak, heb ruzie met me ma, dan schreeuwt ze dingen, als k met me vrindin erover wil praten gaat ze zeggen dat ik zeik en overdrijf, en nog meer shit!

wat moet ik doen?!

Het lijkt me heel verstandig als je een belt of chat met Veiligthuis. Deze mensen zijn er voor kinderen zoals jij. Neem alsjeblieft die hulp aan. Vertel hen gewoon eens je verhaal en kijk eens wat ze zeggen. Geheel vrijblijvend. Als je echt denkt aan zelfmoord bel of chat dan met 113. En je kan natuurlijk ook met alles terecht bij de kindertelefoon (chatten of bellen). Allemaal organisaties om jou te helpen, maak er alsjeblieft gebruik van. Het geeft je in ieder geval het gevoel dat je er nier meer alleen voor staat.

Misschien kun je hier ook over praten met je mentor of ander vertrouwenspersoon op school die wel serieus luistert.

 

Suc6 ermee,

Groetjess:kissing_heart:


@xLisa bedankt voor je rea, ik zal er proberen gebruik van te maken. <3


kijk en dan heb ik weer 's ruzie, omdatmijn zusje haar niet holp ga ik haar helpen schreeuwt ze tegen me, ik ben er klaar mee!


Reageer