Vraag

depressie door wie ik ben

  • 11 October 2021
  • 3 reacties
  • 69 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Ik ben totaal niet blij met mijzelf.

Niet blij met:

Hoe ik eruit zie (neus, donkere kringen, flut haar, groei strepen, problemen met mijn blaas, lippen, benen en buik.

Wie ik ben: Ik pest niet ofzo maar ik ben niet echt een aardig persoon en ik roddel veel.

Met school: Ik had veel liever op vwo gezeten

Ik lig leterlijk elke avond wakker over iets anders! Dan is het weer dat ik iets onaardigs heb gezegd dan is het weer dat ik niet leuk op de school fotos sta dan is het weer dat ik iets kwijt ben geraakt, ik word er gek van! 

Ik heb al een paar keer gedacht: Ik ben zo mislukt en verpest, moet ik nog wel leven? Dat vind ik best heftig om te denken want ik wil niet dood, maar ook weer wel. Ik vind het een rare gedachte en ik weet ook van mijzelf dat ik nooit zelfmoord zou plegen maar het idee dat ik liever niet leef spookt wel door mijn hoofd. Ik wil ook wel met een psycholoog praten en ik heb dat vroeger ook vaker gedaan maar van mijn moeder mag het niet meer. 'Te duur' terwijl we echt wel genoeg geld hebben. Het voelt alsof ze mij niet wil helpen.

Weet iemand hoe je in contact komt met een psycholoog (iemand die mij kan helpen). Ik weet dat het via school kan maar dat lijkt me echt niet tof omdat iedereen me dan daar ziet.

 

Maar ik heb wel echt hulp nodig.


3 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Je kan via je huisarts naar een pycholoog

Reputatie 7
Badge +14

Heyy, 

Wat naar dat je je zo rot voelt over jezelf voelt, terwijl je echt niet lelijk bent (van binnen en van buiten) Iedereen is mooi op zijn/haar/het manier.
Ik weet minstens 99% zeker dat er iemand is die juist jaloers is op jouw neus, haar, lippen, benen en buik, innerlijk enzovoort. 
Geloof me op vwo zitten is echt heel zwaar,  behalve als je het echt wilt! (Dan kan alles wat realistisch is, zoals dokter worden, op vwo zitten enzovoort. Als je het maar echt wilt en er kei hard voor wilt werken. Dan kan elke droom waar worden.)
Je kan misschien eens bedenken wat voor leuke, mooie en goede dingen er die dag gebeurt zijn. (denk aan een grappige blunder van een docent of  een leerling uit jouw klas, iemand die je een compliment geeft, je huisdier die naar je toe komt om zich te laten aaien ezovoort.) Alle kleine mooie dingen. Ook al is het moeilijk om die te bedenken.  

Verder kan je  naar een vertrouwenspersoon op school daarmee kun je over alles praten. Je kan ook een mailtje sturen naar hem/haar. Of zoals Lucky hier boven al zei, naar de huisarts, maar je hebt wel toestemming nodig (als je nog geen 16 jaar bent) om naar een psycholoog toegewezen te worden.

Je kan ook elke dag van 11:00 tot 21:00 met de kindertelefoon bellen of chatten

Hou je ons op de hoogte of je bij een psycholoog of iemand anders die je kan helpen terecht kan en hoe het met je gaat? 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. 
 

xx Eenmeisje004 :)

 

Reputatie 2
Badge +1

Heel erg bedankt voor je reactie❤️  ik voel me nu al iets beter, ik had wel nog een vraag want ik ben verhuisd en woon nu tijdelijk in plaats A, een vakantiehuisje (waar mijn school in de buurt ligt) maar ik ga wonen in plaats B (en dat is ongeveer 45 min fietsen.  En we zijn nog niet ingeschreven bij die huisarts (volgensmij), weet jij misschien of ik dan ook gewoon een huisarts kan bezoeken in plaats A?

Reageer