Skip to main content
Vraag

Depressie door vrienden en school

• September 1, 2026
  • 1 reactie
  • 25 Bekeken

Hoi allemaal,

Ik ben een 14 jarig meisje en ik heb al sinds ongeveer 3 jaar last van depressie en domme gedachten. Toen ik startte op de 1e van de brugklas begon het allemaal door extreme sociale druk en last van pesten en neppe vrienden. Ik dacht ik ben eindelijk naar de 2e kreeg ik een nog kuttere klas die alles alleen maar erger maakte. Dat zelfde schooljaar heeft ook een hele goeie vriendin van mij mij echt vol gebackstabbed en had ik sinds toen problemen met mensen vertrouwen en nu nogsteeds. Toen ik naar de 3e ging dacht ik dat alles eindelijk beter zou worden en ik had eindelijk een prima klas maar toen kreeg ik 2 vriendinnen die echt heel kut tegen mij begonnen te doen me lelijk aankijken buitensluiten en stomme bijnamen en ik had het al zo lang zo lastig. Ik heb mezelf nooit echt heftig pijn gedaan maar zovaak gedachten gehad om gewoon te stoppen met proberen. Ik heb dat jaar nog meer problemen gekregen met mijn zelfvertrouwen. Uiteindelijk kreeg ik ook meer ruzie met mijn ouders over dat ik te weinig at nu nogsteeds en dat ik niet meer hield van lichamelijk contact zoals bijvoorbeeld knuffels geven en nogsteeds wordt ik er naar van. Nu in de 4e zit ik met precies die meiden en nog 2 andere en wordt ik de hele tijd buitengesloten en lelijk aangekeken. Weet iemand wat ik kan doen?? 

Sorry voor de lange tekst :)

1 reactie

RosaDKT
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • September 1, 2026

Hoi ​@11Anoniem22 ,

Wat vervelend dat je gepest wordt en dat je problemen hebt gekregen met je zelfvertrouwen.

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Rosa (De Kindertelefoon)