Vraag

Depressie door online chatten


Reputatie 1
Badge +1
  • Weet de weg
  • 30 reacties

Hay,

Ik ben 13 jaar en ben al een paar maanden depressief ik heb niemand om meet te praten behalve volwassenen maar dat ben ik beu. Ik heb ook een trauma door het online chatten. Mijn vader heeft me door boosheid ook geduwd en ik heb broze botten, misschien kan ik nooit meer lopen hierdoor. Met school gaat het ook al niet best ik heb sinds mijn depressie weinig aan school gedaan en daardoor ga ik waarschijnlijk niet over naar de 3e. Ik kan me op niks concentreren ik voel me nergens meer thuis en ik vertrouw niemand meer. Ohja het is ook zo denk aan zelfmoord maar dan ben ik bang wat er na de dood met mij gebeurt want mijn ouders zeggen dat als je zelfmoord pleegt naar de hel gaat maar ik twijfel dus of God bestaat. Ik weet niet meer wie ik ben en ik ben voor alles bang terwijl ik 5 maanden geleden nog maar 1 angst had, doodgaan. Nu wil ik het aan de ene kant wel en de andere kant ook weer niet. Ik heb gewoon geen idee wat ik nu moet doen.

PS Mijn ouders weten ervan.


30 reacties

Ik heb helaas geen goede tips maar kan alleen zeggen dat je het gewoon aan iemand kwijt moet, zoals je nu je verhaal vertelt zou ik dat ook tegen een persoondie je persoonlijk kent doen

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb helaas geen goede tips maar kan alleen zeggen dat je het gewoon aan iemand kwijt moet, zoals je nu je verhaal vertelt zou ik dat ook tegen een persoondie je persoonlijk kent doen

Dat doe ik al mijn klas weet het ook bijvoorbeeld.

Hoi

 

Er zijn wat dingen aan de hand, en hier voel je je niet goed door. Je denkt bijvoorbeeld aan zelfmoord, maar bent bang voor het hiernamaals. 

 

Je bent het beu om met volwassenen te praten. Heb je al vaker iemand in vertrouwen genomen? Het lijkt me namelijk verstandig om je zelfmoordgedachten bijvoorbeeld met iemand te delen. Als je dat toch liever met een leeftijdsgenoot zou doen, kan je met de jongerenchat van de Kindertelefoon chatten. 

 

Laat op school, bij je mentor bijvoorbeeld, gerust weten dat je het niet gemakkelijk hebt. Op die manier kan school daar rekening mee houden. Ook zou je bij een leerlingenbegeleider terecht kunnen voor schooltips, en voor advies rond je welzijn. Ben je daarnaast al eens bij een arts geweest voor je broze botten? 

 

Zelfmoord lijkt me in ieder geval geen oplossing. Pleeg je nu zelfmoord, zal je nooit weten wat het leven voor jou nog te bieden had. Moest je je zelfmoordgedachten graag anoniem bespreken, kan dat bij 113.

 

Gr. Kenshin

Reputatie 1
Badge +1

Hoi

 

Er zijn wat dingen aan de hand, en hier voel je je niet goed door. Je denkt bijvoorbeeld aan zelfmoord, maar bent bang voor het hiernamaals. 

 

Je bent het beu om met volwassenen te praten. Heb je al vaker iemand in vertrouwen genomen? Het lijkt me namelijk verstandig om je zelfmoordgedachten bijvoorbeeld met iemand te delen. Als je dat toch liever met een leeftijdsgenoot zou doen, kan je met de jongerenchat van de Kindertelefoon chatten. 

 

Laat op school, bij je mentor bijvoorbeeld, gerust weten dat je het niet gemakkelijk hebt. Op die manier kan school daar rekening mee houden. Ook zou je bij een leerlingenbegeleider terecht kunnen voor schooltips, en voor advies rond je welzijn. Ben je daarnaast al eens bij een arts geweest voor je broze botten? 

 

Zelfmoord lijkt me in ieder geval geen oplossing. Pleeg je nu zelfmoord, zal je nooit weten wat het leven voor jou nog te bieden had. Moest je je zelfmoordgedachten graag anoniem bespreken, kan dat bij 113.

 

Gr. Kenshin

Ik heb heel veel mensen in vertrouwen genomen o.a. de politie en docenten op school. Broze botten is een aandoening en heb ik al mijn hele leven dus ja ik ben al meer dan 100 keer bij de arts geweest daarvoor. 113 heb ik ook al meer dan 20 keer gebeld net zoals de kindertelefoon en veilig thuis. Ik zit er nu aan te denken om naar Jeugdhuis Jeugdformaat te gaan.

Dapper van je, dat je al een hoop personen in vertrouwen genomen hebt. Ook goed dat je al vaak een arts hebt gezien voor je broze botten. 

 

Ga gerust naar Jeugdformaat. Ik denk dat dat een goed plan is. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 1
Badge +1

Het is wel een hele grote fout van mij een jongen die ik vertrouwde heeft mij voor schut gezet voor de hele klas

Een jongen die je vertrouwde heeft je voor schut gezet voor de hele klas. Wat stom van die jongen. Is dit iets dat recent gebeurde?

 

Gr. Kenshin

Reputatie 1
Badge +1

Een jongen die je vertrouwde heeft je voor schut gezet voor de hele klas. Wat stom van die jongen. Is dit iets dat recent gebeurde?

 

Gr. Kenshin

Dit is vannacht gebeurd daardoor heb ik de hele nacht niet geslapen

Reputatie 1
Badge +1

Dapper van je, dat je al een hoop personen in vertrouwen genomen hebt. Ook goed dat je al vaak een arts hebt gezien voor je broze botten. 

 

Ga gerust naar Jeugdformaat. Ik denk dat dat een goed plan is. 

 

Gr. Kenshin

Voor jeugdformaat heb ik toestemming nodig van mijn psycholoog, huisarts of dokter en die heb ik al heel lang niet gesproken.

‘Dit is vannacht gebeurd daardoor heb ik de hele nacht niet geslapen’

Oh nee, wat naar :confused:  Zou je mentor kunnen ingrijpen, denk je?

 

‘die heb ik al heel lang niet gesproken’

Denk je opnieuw contact op te durven nemen met deze personen? Ze kunnen je vast verder helpen. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 1
Badge +1

‘Dit is vannacht gebeurd daardoor heb ik de hele nacht niet geslapen’

Oh nee, wat naar :confused:  Zou je mentor kunnen ingrijpen, denk je?

 

‘die heb ik al heel lang niet gesproken’

Denk je opnieuw contact op te durven nemen met deze personen? Ze kunnen je vast verder helpen. 

 

Gr. Kenshin

Ja ik heb mijn mentor al een mailtje gestuurd om 3 uur s nachts

Reputatie 1
Badge +1

‘Dit is vannacht gebeurd daardoor heb ik de hele nacht niet geslapen’

Oh nee, wat naar :confused:  Zou je mentor kunnen ingrijpen, denk je?

 

‘die heb ik al heel lang niet gesproken’

Denk je opnieuw contact op te durven nemen met deze personen? Ze kunnen je vast verder helpen. 

 

Gr. Kenshin

Ja ik heb mijn mentor al een mailtje gestuurd om 3 uur s nachts

Mijn dokter heb ik voor dinsdag een bel afspraak en donderdag krijg ik jammer genoeg mijn psycholoog te zien

Goed dat je je mentor gemaild hebt. Ik hoop dat deze je snel verder zal kunnen helpen. 

 

Zie het zitten trouwens, om met je arts of psycholoog te praten over jeugdformaat?

 

Gr. Kenshin

Reputatie 1
Badge +1

Goed dat je je mentor gemaild hebt. Ik hoop dat deze je snel verder zal kunnen helpen. 

 

Zie het zitten trouwens, om met je arts of psycholoog te praten over jeugdformaat?

 

Gr. Kenshin

Arts wel psycholoog niet ik haat haar en dat is srs al de 4e

Het gesprek met je arts zie je zitten, maar dat met je psycholoog niet. Wel, op zich heb je, als ik het goed begrijp, maar één van beiden nodig om naar Jeugdformaat te gaan? Dan bespreek je dat bv. met je arts, en houd je het met de psycholoog kort?

 

Gr. Kenshin

Reputatie 1
Badge +1

Het gesprek met je arts zie je zitten, maar dat met je psycholoog niet. Wel, op zich heb je, als ik het goed begrijp, maar één van beiden nodig om naar Jeugdformaat te gaan? Dan bespreek je dat bv. met je arts, en houd je het met de psycholoog kort?

 

Gr. Kenshin

Nou ik heb tegen mijn ouders gezegd dat ik alleen erbij zit en meeluister ik ga niks tegen haar zeggen

Da’s prima. Regel Jeugdformaat dan maar met je arts :slight_smile:

 

Ik hoop dat dat voorval van gisteren met die jongen goed aangepakt wordt door je mentor, zodat je wat rust krijgt. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 1
Badge +1

Da’s prima. Regel Jeugdformaat dan maar met je arts :slight_smile:

 

Ik hoop dat dat voorval van gisteren met die jongen goed aangepakt wordt door je mentor, zodat je wat rust krijgt. 

 

Gr. Kenshin

Tnx maar mijn mentor heeft het niet eens gelezen

Het is zondag; misschien bekijkt je mentor de mails pas in de namiddag, of wacht ‘ie hiermee tot maandag. Ik vermoed wel dat je mentor bereid zal zijn je te helpen. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 1
Badge +1

Het is zondag; misschien bekijkt je mentor de mails pas in de namiddag, of wacht ‘ie hiermee tot maandag. Ik vermoed wel dat je mentor bereid zal zijn je te helpen. 

 

Gr. Kenshin

Ja dat is ze ook en ik verwacht dat ze het pas dinsdag ziet i.v.m. Pinksteren

Hallo Sysy :)

Waarom s'nachts want ik neem niet aan dat je in de nacht les hebt, right? Via app ofzo? 

-TheMightySlayer <3

Reputatie 1
Badge +1

Hallo Sysy :)

Waarom s'nachts want ik neem niet aan dat je in de nacht les hebt, right? Via app ofzo? 

-TheMightySlayer <3

Nee maar het gebeurde in de nacht en ik heb het geheugen van een goudvis dus stuurde ik gelijk een mailtje

Wanneer je mailde, maakt in mijn ogen weinig uit. Je mentor zal het mailtje lezen wanneer haar dat past. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 1
Badge +1

Wanneer je mailde, maakt in mijn ogen weinig uit. Je mentor zal het mailtje lezen wanneer haar dat past. 

 

Gr. Kenshin

Ik betwijfel het hoor ze snapt niks van mijn situatie

Jammer dat je het gevoel hebt dat ze je situatie niet begrijpt. Verduidelijk het recente voorval met die jongen gerust goed wanneer ze hier vragen bij heeft, zodat ze je zo goed mogelijk kan helpen. 

 

Gr. Kenshin

Reageer