Vraag

depressie aanval

  • 15 April 2020
  • 2 reacties
  • 66 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, ik heb een vraagje, ik heb al heel lang depressies en dat soort dingen (al rond me 10e) nou is het bij mij zo dat ik het ene moment super blij en gelukkig kan zijn en het volgende moment niets liever dan dood wil. Echt het kan in 1 minuut heel erg veranderen. Iemand die dit herkent? Soms komt het doordat iemand iets zegt of doet (en dat hoeft niet eens iets slechts te zijn) of soms gewoon ineens dan lukt niks meer en voel ik me ontzettend somber. Dat duurt meestal 20 minuten en in die 20 minuten heb ik echt even rust nodig en even afleiding. Daarna ben ik meestal moe van de energie die de depressie mij kost. Soms heb ik dit hele dagen maar meestal heb ik een soort aanvallen hier van, dus wat ik net bescheef dit kan meerdere keren per dag gebeuren. En het andere moment voel ik me weer helemaal goed. Iemand hier die dit herkent? Iemand die misschien tips heeft of het natuurlijk gewoon wil delen? Bedankt voor het lezen groetjes Kitty. 


2 reacties

Hey @Kitty , 

Allereerst wat vervelend, ik hoop dat het ondertussen al wat beter gaat met je ? 

Een depressie is nooit vervelend, en op dit moment ivm het CoronaVirus helemaal niet gek dat het zoveel speelt. Je zit binnen, hebt totaal en nauwelijks geen sociaal contact meer. Dus denk dat de afleiding zoeken voor je nu ook moeilijk is. 

Ik moet bekennen dat het voor mij ook wel moeilijk is, ik ben iemand die graag een praatje maakt en afspreekt met vrienden en vriendinnen en op dit moment gaat dat gewoon niet. Ook omdat ik wel bang ben om ziek te worden door dat ik al de afgelopen tijd voor het Corona virus erg ziek was. Dus denk dat ik nog niet goed genoeg weerstand heb. 

Genoeg over mij. 

Ik spreek hier nu met jou, maar is het zo dat het nu nog erger is in verband met het Corona virus? 

Als je de depressie wilt verhelpen is het vooral een kwestie van praten, praten en praten. Dit kan bijvoorbeeld; met een ouder / of beiden. Maar ook met een psycholoog of iemand hier van de kindertelefoon. Ik geloof best dat je soms je ei kwijt wilt, en dat dat goed kan helpen. 

 

Ik hoop dat ik je hiermee wat heb kunnen helpen ; ) 

 

Heb je nog vragen of wil je iets kwijt kan je me terug feedbacken met het @   En dan reageer ik zo snel mogelijk terug. 

 

Liefss, JustHelping.

Reputatie 3
Badge +4

Hey ik herken dit wel ja, ik ga altijd in het bos wandelen als ik het thuis even niet meer volhoud, het helpt mij goed om dan gwn met muziek lekker buiten te lopen. 
xx Alexa ❤️🤞🍀

Reageer