Skip to main content

Depressie

• June 22, 2025
  • 2 reacties
  • 36 Bekeken

Hey allemaal, ik zit nu bijna 3 jaar in een depressie, ik snij mezelf en ik heb dagelijk zelfmoordneigingen.

I just feel like I'm not seen yk, ik zit nu in therapie maar het voelt voor mij alsof het niet helpt. Meestal helpt praten een beetje dus hier ben ik. Ik voelde mij altijd een sukkel als ik dacht over op dit forum schrijven, maar ik heb zo een gevoel dat ik mij wat beter gaat laten voelen. Waarschijnlijk boeit niemand dit dus ik hou het kort. Ik zit sinds mijn 14e in een depressie, ik ben op dit moment 15, Woon in G,, in een gezinshuis. En de reden dat ik niet graag over mijn depressie praat is omdat ik voel alsof alles wat ik vertel tegen me gebruikt kan worden. Ik was op 4 jarige leeftìjd uit huis geplaatst en sinds dien heb ik niet heel veel mijn familie niet gezien. Vervolgens ben ik verhuisd naar A.,  toen ik net vrienden maakte moest ik weer verhuizen. Uiteindelijk ben ik 13x verhuisd in een tijd van 10 jaar, dus ik heb heel veel plekken van nederland meegemaakt. elke keer toen ik op een nieuwe school kwam kon ik me niet meer hechten aan andere kinderen waardoor ik geen vrienden kon maken, dus ik was vanaf kleins af aan Al alleen (zo voelde ik me) ik ben op mijn 11e gaan blowen, met een verkeerde vriendengroep, de meeste uit die "vriendengroep waren Al 16 tot 18. Zo begon het in de crimenele wereld voor mij. Dus ik moest "klusjes" voor ze doen. Uiteindelijk zijn die "vrienden" opgepakt en veroordeeld. Toen kwamen de traumas. Ik ben mishandeld seksueel misbruikt, verkracht, verwaarloosd en getraumatiseerd. Mn handen beginnen een beetje pijn te doen dus reageer maar hieronder en Dan typ ik morgenochtend weer verder, thanks! Love yall.

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit 

2 reacties

• June 23, 2025

Hallo,

Wat een heftig verhaal zeg. Als je je iemand vertelt over depressie, gaan ze het waarschijnlijk niet tegen je gebruiken. 

Jammer dat je therapie niet helpt. Misschien ook andere therapie zoeken die je wel kan helpen?

Veel sterkte!

Lotte_
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • June 23, 2025

Hey ​@prinsarrogant , 

Wat ontzettende vervelend dat je je zo voelt zeg. Het lijkt ook een hele lastige situatie. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Lotte (De Kindertelefoon)