Skip to main content

Hey iedereen, ik denk dat ik depressie heb vanwege omdat ik weg wil uit deze stomme wereld. Iedereen heeft een hekel aan mij en ik weet niet wat ik moet doen. En ik heb 0 vrienden. Het enige optie is weg uit deze wereld (ik hoop dat je het snapt). 

Heyy,

Wat lastig dat je je zo voelt zeg.. Misschien vind je het fijn om eens een keer met de kindertelefoon te bellen of te chatten? Ik denk dat dat de mensen bij de kindertelefoon jou wel goed verder kunnen helpen en samen met de kindertelefoon kan je denk ik wel tot een goede oplossing komen.

Ik weet trouwens echt zeker dat er mensen zijn die om jou geven hoor! Misschien voelt dat niet zo, maar geloof me je bent echt geliefd en je verdient het om hier te zijn! Durf je je gevoellens anders misschien met je ouders te bespreken? Dat is misschien heel erg lastig om te doen, maar je ouders zijn er echt voor je hoor!

Sterkte!

Liefs, ItsJustMe <3

Onnodige quote verwijderd 

Hey Dankje voor je steun. Ik zal deze goed onthouden en misschien vertellen tegen me ouders.

Hey hey, 

Het klinkt alsof je er niet meer wil zijn….  ik snap het wel. De wereld is niet altijd even leuk. Ik heb meestal geen motivatie of dicipline en wil niks meer. Soms zie ik zelf het nut van leven niet meer. Ik snap je wel heel goed. 

Durf je naar mensen te benaderen?

Zijn er geen mensen waarmee je soms gewoon praat? Je zou met hun contact kunnen zoeken en misschien vrienden worden.  (het is een hele directe optie en ook vrij dom dat ik dit voorstel)

Je hoeft niet naar ze toe te gaan en te zeggen “hoi ik vind je schoenen mooi, wil je vrienden zijn?” maar je kan een rustig gesprekje beginnen met deze dingen als basis: 

1. vraag hoe het gaat met ze
  2. vraag hun naam
  3. probeer wat over ze te ontdekken en kijk of jullie dingen gemeen hebben
  4. vraag naar hun hobby’s of wat ze doen in hun vrije tijd
  5. vraag of ze misschien een keertje iets na school willen doen

Het is eng om zomaar iemand te benaderen (vind ik dan), snap ik, maar soms moet je uit je comfortzone ;)

Ik hoop dat ik je een beetje opweg heb geholpen en suc6 met alles, ik geloof in je!

Groetjessss

@AanNOonNOonNIieEMm ​

Hee Dankje wel voor dit, je heb me goed opweg geholpen hoor. Ik ga deze onthouden. Bedankt voor je steun

Hoi ​@F.1234 

Je denkt dat je een depressie hebt. Je weet niet wat je moet doen, en je wilt ‘weg uit deze wereld’. Wat naar dat je je zo voelt! Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt, zoals ​@ItsJustMe al zegt, met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groetjes, Mariska 

@Mariska H 

Dank u wel voor dit.

Reageer