Vraag

depressie

  • 24 June 2022
  • 2 reacties
  • 79 Bekeken

Badge

De laatste paar 2 jaar heb ik een hekel aan mezelf gekregen. Dat komt omdat mijn ouders zo stom zijn als wat. Ze noemen me lelijke namen, die erg veel pijn doen. Ik heb meerdere keren geprobeerd mijn leven te beëindigen. Nu mag ik dat niet eens proberen, want ik heb een belofte met mijn vriend. Deze drama begon toen ik nog maar 11 jaar oud was. Ik was toen dik en lelijk en haatte mezelf. Ik begon toen met afvallen en mijn moeder vond dat niet leuk en begon me dik en lelijk te noemen. Nu weeg ik gewoon normaal en zie ik er goed uit. Alleen ik denk dat mijn moeder jaloers is ofzo, want ze heeft nogal vaak de neiging om iets stoms te zeggen. Vaak huil ik daarom mezelf in slaap en soms heb ik een arm vol krassen. Nu zit ik vast met social anxiety, dat houdt in: ik denk dat iedereen me haat en ik haat mezelf. Zelfs denk ik dat mijn vrienden me niet mogen en gewoon aardig doen, want anders is het best gemeen. Mijn vriend denkt dat  hij het probleem is dat ik me zo voel, maar hij is juist het persoon dat me heel erg helpt. Het is allemaal erg confusing, dus weet iemand iets wat ik kan doen met mijn depressie? 


2 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Sowieso niet zelfmoord! Daar krijg je later HEEL VEEL spijt van. Praat met iemand die je vertrouwt, of een pshycholoog misschien. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

 

Groetjes,

Tom

Badge

Hoi wat goed dat je je reactie wilt delen je hebt een heel verhaal en ik wil je zeker helpen!! Probeer inderdaad ook wat Tom zei met iemand te praten soms dan heb ik het ook heel lastig en dan ga ik met iemand praten, mij helpt dat zeker en je kan ook naar je vriend gaan en zoek anders gewoon afleiding ga buiten wat doen of gamen bijvoorbeeld😊 Wat je niet moet denken is dat je lelijk bent, veel kinderen denken dat maar dat is niet zo je bent mooi zoals je bent. Onthoud dat goed!! En probeer misschien ook met je ouders te praten ik hoopt dat het helpt, veel sterkte je kunt het💪🏻👊🏻

Reageer