Vraag

depressie

  • 17 May 2022
  • 1 reactie
  • 76 Bekeken

Badge

Hey, het gaat heel slecht met mij. Ik deed self harm en zat op het randje van de dood. Ik dacht dat ik een juf kon vetrouwen maar dus niet. Ze heeft het allemaal doorvertelt ik ben een soort depressief en als ik er over praat op school zeggen ze 'stel je niet aan' vandaag zei een kind tegen mij 'ga dood' ik ben er gewoon klaar mee ik heb veel problemen op school en ben er gewoon helemaal klaar mee. heeft iemand tips om dit op te lossen?


1 reactie

Hey @Anoniem_mens , 

wat vervelend dat je dit op dit moment allemaal moet doorstaan. 

Ik begrijp alleen niet helemaal het bericht dus om t even kort samen te vatten wat ik eruit begrijp… 

Je bent depressief en doet aan jezelf pijnigen en dat scheelde niet veel van kantje boort uiteindelijk. Je dacht een juf te kunnen vertrouwen ( dit is voor mij een beetje onduidelijk ) > Ik denk dat je bedoelt dat je het met haar over je depressie klachten hebt gehad etc. ?   En op school begrijpt ook niemand, zij zeggen dat je je niet moet aan stellen. 

Erg vervelend….. 

Ik wil als eerst voorop stellen dat je altijd bij iemand terecht kan denk hierbij aan; je ouders, docenten op school ( al is het lastig want een juf heeft je vertrouwen beschadigt ) , personen die dichtbij je staan ( vrienden, of mensen die wel goed met je vertrouwen om gaan ). Ik denk dat je sowieso het beste met je ouders het er over kunt hebben vooral ook omdat er depressieve klachten aanwezig zijn en zelf beschadiging. Zij kunnen uiteindelijk samen met jou naar bijvoorbeeld de huisarts gaan en deze kan je naar een professional doorsturen en die kunnen je goed verder helpen om van deze problemen af te komen. 

Al weet ik in sommige gevallen ook dat dit niet altijd vanzelfsprekend is het ‘ goede ‘ contact hebben met ouders.. In dit geval mag je mits je 16+ bent alleen naar de huisarts stappen en heb je geen toestemming nodig van je ouders / voogd. 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en heb je nog vragen of andere dingen kan je me altijd contacten via @.   

 

Groetjes, 

 

Just Helping 

Reageer