depressie

  • 30 January 2022
  • 3 reacties
  • 75 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik voel de laatste tijd dat het mentaal slechter gaat met mij en dat het slechter op school gaat. Ik merk dat ik de laatste tijd minder me zelf ben en dat vind ik lastig. Ik blijf maar strijden tegen mezelf misschien niet het slimste allen kan daar niet mee stoppen. Iemand die goede tips heeft want als dit lang door gaat ga ik denken aan zelfmoord of zo iets en dat wil ik niet. 


3 reacties

Hey,

 

Vervelend voor je.

Goed dat je ervoor hebt gekozen om het hier te delen. Vaak is het loslaten moeilijker dan er tegen vechten, maar dat vergt uiteindelijk ook zijn tol. Al geprobeerd om er met iemand over te praten?  Zoals een mentor ofzoiets. 

Zo niet zou het misschien helpen om iemand in vertrouwen te nemen om erover te praten.  Je hart luchten kam al een hoop schelen. Daarnaast kun je altijd hier terecht of bellen of chatten met de kinderen in moeilijke tijden. 

Als je van plan ben om jezelf wat aan te doen bel dan 113 zij zijn getrainde mensen die je kunnen helpen. Bedenk voor je iets doet heel goed na, want sommige beslissing kun je niet terug draaien en sommige geven andere veel verdriet dus denk daar goed bij na.

Verder kan het helpen om misschien te kijken op de site van 113.

Hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen.

 

Groetjes Gebruiker c 

Blijf elke dag vechten. Streef naar morgen, een betere dag.

Probeer er elke dag wat van te maken hoe lastig het ook is. Doe dingen die jij leuk vindt. En verwen jezelf ook regelmatig met een lekker stukje chocola. Zoek juiste vrienden, irl maar makkelijker is online, vrienden die hetzelfde delen en bij je staan. Wanneer mensen irl dat niet kunnen, simpel gezegd omdat ze je niet snappen. Praat erover, deel het met mensen die je vertrouwt. En durf na een tijdje ook te stappen naar je ouders.

Het is niet te laat, en ik weet zeker dat je het aankan. Wacht tot het goede moment, en trek dan aan de bel.

Het is iets over 12 en kan niet slapen omdat ik me fout voel. Ik heb voor mijn gevoel verkeerd geoordeeld over iemand, ondanks ik enorm veel geef om die persoon. Mijn kop, mijn hoofd, mijn brein het is het ding wat me ver heeft gebracht. Maar op moment, mijn grootste gevaar. Ik moet elke dag strijden tegen de nare gedachtes en scenario’s die ik mezelf vertel.

Maar je staat er niet alleen voor, blijf sterk, en ik snap, dat dat soms enorm lastig is.

Reputatie 2
Badge

anoniem172 en gebruiker c bedank voor de tip kan er wat mee. Ik zal ik gaan kijken naar vertrouwens personen op school misschien kunnen die wat helpen en dat ik me slecht voel heeft ook met meerdere dingen te maken.

 

vriendelijke groet anoniemand999

Reageer