Skip to main content

Ik ben er zo klaar mee ik zit er aan te denk om mezelf te snijden ikben de hele tijd fricking sad. En heb gwn geen zin meer om wakker te worden 

ik stel mezelf ff voor 

ik ben J. (voornaam verwijderd i.v.m. anonimiteit, kindertelefoon) en ik denk dat ik een depressie heb ik ben een beetje de weird kid achter in de klas en praat niet veel

wat ook niet mee helpt is dat ik gay ben (en niet meer singel)

Ik word genegeerd door m’n vrienden en internet vrienden ik ben er zo klaar mee

iemand tips wat ik kan doen want ik sta echt op het randje van de afgrond

 

Heeeeeej, kijk laat me 1 ding zeggen, je schiet er niet zo veel mee op om zelfmoord te plegen, kijk dat je vrienden je negeren, is hun probleem (dan zijn t ook geen vrienden) en je zegt dat je niet meer single bent dus degene waar je mee bent vind je wel leuk, je ouders mogen je (hoop ik) en je familie. Die online vrienden kan je zo opnieuw maken. Maar je maakt mensen echt verdrietig als je dood gaat geloof me. En bijvoorbeeld als je voor een auto springt, die man in de auto is levenslang er vandoor met de gedachte dat ie iemand heeft dood gereden. Als t echt heel erg is, moet je is naar de huisarts gaan, en die mogen niets door vertellen als je dat niet wil.


Hey, ik sluit me aan bij wat Itsamemariooo zegt. Ik raad ook sterk aan om er met iemand over te praten. Hoeft niet per se al gelijk een professional te zijn, kan ook gewoon iemand zijn die je vertrouwt.

En ik wil er ook aan toevoegen dat snijden idd verleidelijk kan zijn, maar geloof me, het is het echt niet waard. Het brengt alleen maar meer problemen met zich mee en daar ga je je uiteraard ook niet beter van voelen. Wat voor mij uiteindelijk hielp, was motivatie vinden voor het leven. Misschien heb jij wel een persoon of een ambitie of doel wat jou motivatie kan geven, en kan dat je mogelijk helpen om uit de put te komen. Ik hoop heel erg dat je van het randje afkomt...


een eind er aan maken is gwn dom zet gwn ff op een rijtje wat je nie kwijt wil en denk is na hoe naar het ook voor je familie zou zijn als ze jou kwijt zijn

De groeten


Heyy

 

Wat naar dat je je zo slecht voelt zeg!

 

Zelfmoord lijkt misschien een oplossing voor je problemen, maar dat is zoals de anderen ook al aangeven echt niet de oplossing!

 

Als je denkt dat je jezelf wat aan wilt doen kan je altijd contact opnemen met de zelfmoordpreventie 113. Die zijn iedere dag, 24/7 bereikbaar op het telefoonnummer 0800-0113 en ook de chat is altijd open!

 

Je kan ook iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen of chatten met de kindertelefoon. De kindertelefoon is bereikbaar op het nummer 0800-0432 en de mensen daar kunnen je vast ook goed helpen!

 

Ook mij lijkt het een goed idee om hulp te zoeken voor jouw problemen door te praten met iemand. Praten is misschien erg lastig en eng, maar ik weet zeker dat jij het kan!

Je hoeft niet gelijk allemaal professionele hulp op te zoeken en alles mag en kan op jouw eigen tempo! Probeer bijvoorbeeld al eerst eens te praten met iemand in je omgeving.. Zoals met je ouders, je mentor, een familielid, docent, vertrouwenspersoon of de huisarts! Die mensen zijn er echt voor jou en willen jou met alle liefde helpen en steunen om er weer boventop te komen! Als je praten eng vindt kan je ook een brief schrijven of een berichtje sturen naar iemand in je omgeving. Dan heb je niet gelijk het persoonlijke stukje en misschien gaat het dan wat makkelijker voor je.

 

Ik wil je ook nog wat vertellen over het snijden. Je geeft aan dat je jezelf wilt snijden, maar snijden is zoals Malina ook al aangeeft natuurlijk niet zo goed voor je. Het is daarom beter het niet te gaan doen / om te stoppen met het snijden. Wat je het best kan proberen is kijken naar een alternatief. Iets wat je kan doen ipv het snijden.

In het topic wat hieronder staat gelinkt staan heel veel alternatieven tegen zelfbeschadiging. Misschien kan je dat topic eens doorlezen en wie weet staat daar iets tussen wat je kan doen als je drang hebt om te snijden! Je kan bijvoorbeeld op een papiertje krassen of op een potlood, maar niet op jezelf want dat is echt niet goed voor je.

 

Verder wil ik er nog bij zeggen dat je ook altijd op het forum welkom bent. Als je nog meer vragen hebt of als je wat kwijt wilt zijn wij er ook voor je! Jij bent het echt waard en jij bent goed zoals je bent:slight_smile:

 

Sterkte!

 

Groetjes,

NaamNietBekend


Reageer