Vraag

depressie

  • 23 July 2021
  • 3 reacties
  • 74 Bekeken

Badge

Hey, ik heb sinds oktober 2020 depressieve gedachtes, in november heb ik een zm poging gedaan maar die is mislukt, sinds toen is het steeds erger geworden en wil ik na de zomer mijn ouders vertellen over m’n depressieve gedachtes, ik weet niet hoe dus vraag ik jullie hulp!


3 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hey Astro,

Wat naar dat je zelfmoord gedachten hebt, maar goed dat je het wil vertellen! Dat gaat vast veel helpen!

Je kan op een rustig moment naar ze toe gaan en zeggen dat er iets is of dat je j de laatste tijd niet fijn voelt. Zo kan je beetje bij beetje je gevoelens vertellen.

Je kan ook een brief of papje schrijven aan ze als je direct met ze praten (nog) te moeilijk vindt. Dan kan je erbij zetten dat je het echt heel moeilijk vindt om dit te doen. Ze zullen je vast begrijpen!

Als je een brief schrijven nog te spannend vindt kan je ze altijd dit topic laten zien en dan vanuit daar het gesprek beginnen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad! Jij kunt dit!

Groetjes iemand.

Heyy

 

Ik sluit me eigenlijk compleet aan bij de reactie van Lost in Life!

 

Ik wou nog vertellen dat als je behoefte hebt om anoniem met iemand te praten dat je dan iedere dag tussen 11:00 en 21:00 kan bellen / chatten met de kindertelefoon. De mensen die daar werken zijn er voor jou en bieden je een heel goed luisterend oor. Misschien kunnen ze je ondersteunen om een plan te maken om te gaan praten met je ouders als je dat prettig lijkt.

Telefoonnummer de kindertelefoon > 0800-0432

 

Als je het eng vindt om het direct te vertellen kan je zoals al wordt genoemd een brief schrijven of een berichtje sturen. Op die brief / in het berichtje kan je namelijk al je gedachtes kwijt zonder dat je direct een reactie krijgt en zonder dat je hoeft te praten. Als je denkt dat je wel echt wilt en durft te praten met je ouders zou je nog een soort spiekbriefje kunnen schrijven waar je een aantal dingen opschrijft die je ondersteuning kunnen bieden tijdens het gesprekje. Zoek voor het gesprek een goed en rustig moment op voor het gesprekje en doe het pas als jij er echt klaar voor bent🙂 Je kan een gesprek nog een beetje oefenen in je hoofd zodat je weet wat je wilt zeggen.
 

En onthoud goed dat je ouders er echt voor jou zijn. Ze houden heel veel van jou en zijn er echt voor jou!
 

Ik geloof in je👍

 

Groetjes van mij!

Badge

@Lost in Life 

onnodige quote verwijderd

Bedankt voor de tips!

 

Reageer