Vraag

Depressie

  • 18 July 2021
  • 4 reacties
  • 116 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi,

Ik wil niet langer meer.

Thuis is er alleen maar ruzie en gezeik, mijn kamer zit verbonden aan de woonkamer waardoor ik nooit rust hebt, alles hoor je erdoor heen. Sport vind ik niet meer leuk. Ik ben heel erg onzeker over een aantal dingen. Ik heb last van dwanggedachten die de laatste tijd zo erg worden dat ik van mezelf bepaalde handelingen moet blijven doen en ik wordt er echt heel erg moe van. Elke keer op de fiets wordt ik nageroepen door een aantal mensen en daar wordt ik ook veel minder zelfverzekerd van.

Nu heb ik wel een leuke vriendinnen, maar ik blijf waarschijnlijk zitten. Dit betekend dat zij allemaal doorgaan en ik jaar over doe. Als ik mijn vriendinnen kwijtraak heb ik niks meer over, en je kan wel zeggen van '’uhuu je kunt gewoon contact houden'’ maar als zij allemaal in dezelfde klas zitten en ik een jaar eronder, we hebben niet eens pauze samen want het rooster loopt anders. Ik heb al maanden/jaar last van depressieve gevoelens maar de laatste tijd weet ik echt niet wat ik moet doen. 


4 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Beste @Chillingz 

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Sterkte en groeten, 

Willemijn 

Namens De Kindertelefoon

Reputatie 6
Badge +3

Hey Chillingz,

Wat vervelend dat je je zo voelt!

Ik denk dat je het beste er met iemand over kan praten die je echt vertrouwd. Dat kan je mentor, vertrouwenspersoon of vriend(in) zijn. Zij kunnen je vast wel helpen en steunen met je gevoelens. Ook zouden ze je misschien verder kunnen verwijzen. Erover praten helpt echt het meest!

Wat voor een dwanggedachtes heb je? Zijn het je eigen gedachten die je iets vertellen of iets wat anders voelt? Als het je eigen gedachten zijn kan je proberen ze te negeren. Dat is in het begin heel erg moeilijk en ik kan je niet precies uitleggen hoe, maar uiteindelijk wordt het steeds makkelijker.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen!

Groetjes iemand.

Hey Chillingz,

Wat vervelend dat je je zo voelt!

Ik denk dat je het beste er met iemand over kan praten die je echt vertrouwd. Dat kan je mentor, vertrouwenspersoon of vriend(in) zijn. Zij kunnen je vast wel helpen en steunen met je gevoelens. Ook zouden ze je misschien verder kunnen verwijzen. Erover praten helpt echt het meest!

Wat voor een dwanggedachtes heb je? Zijn het je eigen gedachten die je iets vertellen of iets wat anders voelt? Als het je eigen gedachten zijn kan je proberen ze te negeren. Dat is in het begin heel erg moeilijk en ik kan je niet precies uitleggen hoe, maar uiteindelijk wordt het steeds makkelijker.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen!

Groetjes iemand.

hoi! bedankt voor je berichtje. 

Het zijn bepaalde routines die ik van mezelf moet doen, eerst was het alleen als ik ging slapen dus dat was oke. maar nu heb ik de hele dag door dat ik dingen van mezelf moet doen. Ik probeer het te negeren maar ik kan het heel moeilijk loslaten omdat ik eraan blijf denken als ik het niet goed doe. Ook ben ik dan bang dat dingen fout zullen gaan, ik weet dat dat nergens op slaat maar het voelt niet goed als ik het niet doe. Maar het is ook niet chill als ik het wel doe want ik wordt er gek van. 

anyway, ja dit dus. 

bedankt voor je berichte nogmaals.

Reputatie 1
Badge

Hi

Echt kut als je je zo voelt, ik denk dat je inderdaad hulp moet zoeken bij iemand die je vertrouwd. Misschien kan je samen met diegene proberen een keer de dwanghandelingen niet te doen.

ook kan je met je vertrouwenspersoon een keer naar je ouders gaan om te vertellen hoe je je voelt.

Heel veel sterkte!

groetjes katexxx 

Reageer