Probeer het leuke in kleine dingen te zoeken. Bijvoorbeeld door met vriendenof vriendinnen af te spreken. En schrijf iets op over waarom je blij kan zijn en waarom niet.
Hey GewoonEenMeisje,
Wat vervelend dat je je zo voelt!
Of je depressief bent of niet, jij voelt je niet fijn, en daar gaat het om.
Probeer het met iemand te bespreken. Dat lucht heel erg op en dan kan je ook door diegene geholpen worden. Je kan het tegen je mentor of vertrouwenspersoon, of een vriend(in).
Als je denkt dat je zelfmoord gaat plegen kan je altijd met 113 bellen of chatten. Zij helpen je dan en kunnen vast tot een oplossing komen. Je kan ook met 113 bellen of chatten als je gewoon over je gevoelens wil praten.
Probeer zoals Lauray06 al zei kleine, leuke of rustgevende dingen te doen. Dat kan vanalles zijn, zolang jij je er maar goed bij voelt.
Groetjes iemand.
Hey, ik snap hoe je je voelt, ik ben er zelf ook geweest.
hoe ik er uiteindelijk uit ben gekomen, klinkt heel simpel maar is een stukje moeilijker als je er echt in zit. Probeer inderdaad iets te zoeken wat je gelukkig, ik persoonlijk kom me heel erg vinden in muziek (het aantal depressieve liedjes dat ik heb geschreven poeh hahaha) misschien houd jij van tekenen bijv. probeer je emoties er dan in kwijt te raken. af en toe sad zijn is ook niet erg soms moet je ff uithuilen, maar er in blijven hangen is ook niet fijn. wat verder heel erg hielp voor mij is het gewoon negeren, er gewoon niet aan denken. Het is niet het beste advies, want je kan niet zomaar je gevoelens ontlopen, maar als je er aan blijft denken kom je een soort oneindige cirkel terecht en als je weer gelukkig bent, of in iedergeval niet meer sad, dan kom je er achter dat alles best oke is. dat het leven kut is. maar het het waard is om vol te houden. en er zijn genoeg dingen die je weer gelukkig kunnen maken, kijk naar buiten het is vet lekker weer, geniet van de zon en alle mooie kleuren van het gras, de bloemen. concentreer je daar op. niet op wat je sad maakt.
ik koop dat het iets voor je helpt.
groetjes
-L