Vraag

depressie

  • 1 March 2021
  • 3 reacties
  • 47 Bekeken

Badge

Hoi ik heb al meerdere maanden laat van een depressie het komt vooral door school en corona en ik heb het idee dat mijn vrienden mij niet meer mogen want kan ik hier aan doen


3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Heey,

Heb je hulp bij je depressie? Ik denk dat dat wel belangrijk is namelijk.

Praat met je vrienden, leg uit wat er aan de hand is zodat zij ook begrip voor jou en de situatie kunnen hebben. 

Badge

Heyy! ik snap dat dit heel vervelend kan zijn! veel jongeren dealen op dit moment met mentale klachten...Je bent niet de enige! misschien zou je dit een keer met je ouders kunnen bespreken of met vrienden het is namelijk heel belangrijk om over dit soort onderwerpen te praten. verder kun je bijvoorbeeld lekkere dingen halen als beloning als je je een keer heel fijn voelt of kun je misschien wat vaker naar buiten gaan.

Hey, 

Heb je hulp voor je depressie? Het is erg belangrijk om erover te praten met iemand. Kun je terecht bij je ouders, een mentor op school, misschien je huisarts? Ik gun het je dat je er niet alleen mee rondloopt. 
Hoe komt het dat je denkt dat je vrienden je niet mogen? Is er iets gebeurd? Het kan ook komen doordat je je zo somber voelt dat je gedachtes automatisch negatiever zijn. Je brein kan je allerlei negatieve dingen zeggen die helemaal niet waar zijn. Je ziet de wereld als het ware in zwart wit. Daarom zou ik het je zo gunnen dat je hier met iemand over kon praten en hulp voor je depressieve klachten kan krijgen om uiteindelijk weer wat licht te zien. 

En zoals @tessa medewerker zegt: je bent zeker niet alleen hierin. 
Sterkte! 

Reageer