Vraag

depressie

  • 26 February 2021
  • 2 reacties
  • 57 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoi ik ben 11 jaar en ik denk dat ik depressiev ben ik ben heel vaak sad  en word snel boos of verdrietig wat moet ik doen


2 reacties

Reputatie 4
Badge +3

ik zou het eerst laten testen, het zou bijvoorbeeld ook kunnen dat je bijvoorbeeld alleen in de winter dat hebt of dat er andere redenen zijn dat je je niet blij voelt.  Stel er wordt vastgesteld dat je een depressie of zoiets hebt kan ik je aanraden om dit tegen je ouders te zeggen en naar een psycholoog te gaan. Als je het heel spannend vindt om te zeggen tegen iemand kan je ook online een paar testjes doen alleen die zijn vaak niet even goed als in het echt. En als daar nou uitkomt dat je  een depressie hebt zou ik het toch echt tegen je vrienden of ouders zeggen. 

Het kan ook helpen om al is er corona nog steeds proberen om veel je vrienden en familie te zien en gewoon leuke redelijk corona proof dingen te doen. Het kan ook helpen om gewoon vrolijke liedjes te luisteren en het is echt niet erg om  verdrietig te zijn en soms is het ook gewoon goed om even alles eruit te gooien.

groetjes sillie78<3

Hi, 

Wat vervelend dat je je zo somber en verdrietig voelt. Hoe lang houdt dit gevoel al aan? Als het langer dan 2 weken is, zou het een depressie kunnen zijn. Echter kan het ook zijn dat je in een dip zit, je je tijdelijk minder blij voelt doordat er iets is gebeurd of dat je last hebt van depressieve klachten maar er geen genoeg symptomen zijn om te spreken van een depressie. Daarom is het belangrijk om naar de huisarts te gaan met je klachten. Hij/zij kan de klachten dan beoordelen en kijken of er sprake is van een depressie. Het is belangrijk om te praten over je gevoelens, dus ik zou je echt aanraden om het te zeggen tegen je ouders. Je hoeft er namelijk niet alleen mee rond te lopen en zo kun je ook hulp krijgen, want je zo elke dag voelen is natuurlijk niet fijn. 

Probeer voor jezelf wat structuur aan te houden en bv elke dag even naar buiten te gaan, ook al wil je alleen maar in bed liggen. Dit kan helpen om niet nog verder weg te zakken in de somberheid. 

Veel sterkte! 

Reageer