Hoi dit is mijn (M13) 2e topic. Dit is een hele andere dan mijn vorige maar is ook super best wel dringend. Het gaat over een vriendin van mij. Heel vaak zegt ze dat ze depressie heeft, maar ze maakt er ook heel veel grapjes over. Ze heeft zichzelf ook vaker gesneden. Maar het probleem is wat jullie waarschijnlijk heel raar en gemeen van mij gaan vinden maar, ik denk dat ze het express doet en helemaal niet depressief is maar dat ze het faked en dat ze snijd zodat het echt lijkt. Nu zal je misschien denken dat het super stom van mij is maar ik vraag aan jullie of jullie tips voor mij hebben hoe ik erachter kan komen of ze echt of neo depressief is. Ik vraag dit omdat ik zelf ook depressief ben geweest ik heb toen ook gesneden. Ik had eigenlijk best wel geluk want mijn klasgenootje had krassen op mijn arm gezien en is toen naar de mentor gegaan. Die heeft dat gemeld bij mijn ouders, en toen op die avond kwam mijn moeder naar me toe en vroeg of we konden praten. Die avond had ik alles verteld aan me ouders en me broer. Het was echt een opluchting. Snijden had ik sinds die avond niet meer gedaan, maar ik voel mezelf wel soms nog best depressief of heel erg down. Die gevoelens en dat van mijn vriendin erbij word heel erg veel. Daarom vraag ik voor tips en hulp.
Alvast bedankt
Groetjes Disney