depressie

  • 18 July 2020
  • 4 reacties
  • 82 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben afgelopen week erg depressief geworden omdat mijn huisdier dood is gegaan. Ik hield echt van mijn goudvis maar hij is verdronken omdat niemand op hem aan het letten was en nu ben ik altijd heel verdrietig en kan aan niks anders denken dan Blubje. :(


4 reacties

Reputatie 3
Badge +4

hey, lieuwe

 

ik snap dat dit een grote schok is voor je (ik heb 3 huisdieren zien doodgaan) en ik snap dat dit je heel verdrietig maakt. maar je komt er wel over heen. zoek iets wat je leuk vind. ik ging de volgende dag bvb naar een slaapfeestje waardoor ik alles een beetje kon vergeten. bij mij was het na 2 weken ong verwerkt. het is natuurlijk heel rot om zoon dood lichaam van zoon lief beestje te zien. maar je kan er gewoon doorheen komen. en weer verder leven. je kan een nieuw huisdier halen en al je zorgen door geven aan dat huisdier.

 

MVG annoniemejongen

Hallo lieuwee :)

Ik heb eerst een vraagje, hoe kan een goudvis verdrinken aangezien die juist van water houd? 

Het is normaal om rouwgevoelens te hebben nadat een huisdier is overleden.

-TheMightySlayer <3

Wacht ff, een vis die is verdronken?

Hey lieuwee

 

Wat jammer dat je afscheid hebt moeten nemen van Blubje. Naar is het, om een huisdier te verliezen. Ik twijfel er echter niet aan dat Blubje een heel fijn leven heeft gehad onder jouw zorgen. 

 

Wat mij geholpen heeft bij het verwerken van de dood van vroegere huisdieren, is het maken van een herdenkingsplekje. Dat kan eventueel in de tuin, waar je het overleden dier begraaft, of in een hoekje van de woonkamer, je kamer, of het plekje waar het aquarium van Blubje stond. 

 

Op zo’n herdenkingsplekje kan je een kaarsje, foto of tekening neerleggen die je aan Blubje doen denken. Leg er eventueel ook een schriftje bij, zodat je gedachten die in je opkomen of dingen die je graag aan Blubje zou zeggen, kan neerschrijven. Dat kan helpen bij het verwerken van het vertrek van Blubje. 

 

Gr. Kenshin

Reageer