Vraag

Depressie

  • 9 June 2020
  • 1 reactie
  • 34 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal. mijn beste vriendin haar zus probeerde dus een tijdje geleden zelfmoord te plegen. ik was hierdoor erg geschokt en deed er alles aan om mijn vriendin te steunen maar ik vond het zelf ook heel moeilijk toen ging alles mis ik had mijn proefwerkweek verknalt mijn moeder en ik bleven maar ruzien en mijn broer deed er alles aan om mij naar beneden te brengen hij zei de naarste dingen en ik huilde mezelf in slaap voor maanden. mijn enige steun (mijn beste vriendin) vertelde dat zij ook geprobeerd had zelfmoord te plegen en depressief was toen zakte ik in elkaar ik had niemand om met te praten en moest sterk blijven tegenover mijn vriendin ik ging mezelf haten en ik voelde me dik ik heb al drie dagen niets gegeten en ik wil echt een einde maken aan mezelf.


1 reactie

hey @anoniemmmm .

Wat vervelend voor je!

Ik snap dat je geschrokken bent. Dat is niet even iets wat je wil horen natuurlijk van een vriendin haar zus en later ook je vriendin. 

 

Vervelend dat je veel ruzie had met je moeder over die proefwerken ! Dat is niet aardig van je broer nee,zeker niet toen je dat helemaal niet erbij kon hebben.

Vervelend dat je jezelf maanden lang in slaap huilde! Dit is natuurlijk niet goed! En misschien moet je er wel met iemand over praten die je vertrouwt zoals je mentor of iemand anders.

Natuurlijk is dit niet fijn om te horen van een vriendin met de andere problemen erbij. Je moet jezelf echt niet haten! En je hoeft je helemaal niet dik te voelen! Het is echt niet goed om 3 dagen niks te eten! Ga alsjeblieft iets eten! Want dat lost je probleem echt niet op dat je niet eet!

 

Ik snap hoe je je voelt!  Ik heb die gevoelens ook gehad,  ik heb ook zelf heel wat zelfmoord pogingen gedaan. Maar ik kan zeggen dat dat niks oplost. En het zal het ook nog veel verdriet dien aan de mensen waar je van houd en ook je vriendin raakt hierdoor niet blijer van! 

Je moet echt niet een einde aan je leven maken! Doe het alsjeblieft niet! Ik weet dat het niet makkelijk is als je deze gedachten hebt. Maar uit ervaring is dit niet de oplossing. 

 

Je kan altijd anoniem met de kindertelefoon bellen of chatten of als je jezelf iets aan wilt doen kun je anoniem bellen of chatten met 0900 0113  of de site van 113 . Praten helpt.

Je kan natuurlijk ook altijd hier op dit forum praten .

Hopelijk helpt dit.  Sterkte 💙

Groetjes gebruiker c 

Reageer