Vraag

Depressie

  • 16 May 2020
  • 4 reacties
  • 53 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heey iedereen.

Ik ben iemand wie denkt dat ik depressief ben. Ik snij mezelf en heb negatieve gedachtens. Ik denk vaak ik haat me leven en ik wil dood. Nog nooit zelfmoordpoging gedaan maar wil het wel 

Iemand tips 

Xxx van mij saartje


4 reacties

ik snap helemaal wat je bedoeld jammer genoeg. Ik kan je aanraden om op internet wat te googelen. Ik neem aan dat je van zelfbeschadiging af wil. doe dat in kleine stapjes. Begin eerst met een dag niet snijden, maak er langzaam meer van. Bijvoorbeeld, je spreekt af met jezelf : maandag doe ik mezelf NOOIT pijn. Daarna doe je datzelfde met woensdag. Enz enz. Ook is het fijn als je iemand vind om mee te praten. Dat kan een mentor zijn, een vertrouwenspersoon, een ouder of misschien een vriend of vriendin.  Als je ooit heel erg in een dipje zit, en bang bent dat je je iets aan wil doen, kan je altijd chatten of bellen met 113, nummer is 0900 0113, en op de site kan je chatten. Ga aan jezelf werken. Bedenk bij jezelf:'’waarom haat ik mijn leven"’ misschien komt dat omdat je voor je gevoel niet mooi genoeg bent, maar dat ben je wel. Het is cliche ik weet het, Maar JIJ MAG ER ZIJN. je bent mooi, en je bent waardevol. Je hebt veel mensen die van je houden, ookal denk je dat die er niet zijn. Ga een leuke hobby zoeken, iets waar je je helemaal in stort. Dat kan skaten zijn, maar ook tekenen, schrijven, knutselen, hardlopen, en misschien zelfs paardrijden. Schrijven kan trouwens sowieso heel fijn zijn, je kan je gedachten even kwijt, en even ordennen. 

Je kan op internet veel dingen vinden die je kan doen op het moment dat je wil snijden hier een klein lijstje:

Teken op je arm,

doe een elastiekje om je pols, en schiet het af

Bel of app met een vriend of vriendin, of praat erover met je ouders

Zet harde muziek op 

Ga een zware workout doen, zo zwaar dat je fysieke pijn krijgt

Hardlopen tot je niet meer kan

schrijven

 

Op internet staan er nog veel meer,

ik hoop dat ik je een beetje geholpen hebt, en ik kan je altijd verder helpen. Als je ooit snachts diep in de problemen zit bel of chat met 0900 0113

Veel sterkte en ik ben er voor je

joejoetjes

Hekje 

Hoi hekje 

Ik wil je bedanken voor de mooie reactie. Zit jij zelf ook in een depressie of heb je het gehad dat je er zoveel over weet? Bedankt voor de tips ik ga het proberen

Xxx sara

Mijn beste vriend zat in een depressie, en hij vertelde me vrijwel alles, en ik wilde hem graag helpen dus ik heb research gedaan om hem te helpen stoppen met zelfbeschadiging etc, even voordat anderen zich zoprgen maken hij is nu veel beter, gestopt met zelfbeschadiging hij is gelukkig nog in leven. Zelf heb ik ook wel wat problemen maar denk  niet dat je het echt een depressie kan noemen (gewoon een leeg gevoel). 

Heel veel sterkte, ik hoop dat het snel beter gaat met je

hekje

Heey hekje 

Zo'n fijn dat je tips geeft bedankt 

Hoop dat het ook beter met me gaat 

Xxx

Reageer