Depressie

  • 6 May 2020
  • 6 reacties
  • 158 Bekeken

Badge

Hoi. 

Ik ben een meisje, 13 jaar oud. En ik ben bang dat ik depressief ben 😭.

Ik heb veel dingen die kinderen hebben als ze depressief zijn en ik moet vaak huilen. 

Maar hoe weet ik of ik echt depressief ben? 


6 reacties

hey sad girl

 

vervelend dat je je zo slecht voelt..

ff over je vraag. ik vind dat het niet uit maakt of je nou officieel een depressie hebt. je voelt je niet goed en daar gaat het om!

als ik me tips mag geven wat je het best kan doen is echt praten. het kan lastig zijn maar het helpt echt! is er iemand in jou omgeving die je vertrouwt? het kan 1 van je ouders zijn of beide natuurlijk. een oom of een tante. je zou ook met je mentor kunnen praten. dat woord dan nu via bellen/video bellen of app/mail maar licht alsjeblieft iemand in die je vertrouwt. nogmaals praten helpt echt!

samen kunnen jullie gaan kijken wat helpt. om je je weer lekkerder te voelen. 

 

groetjes blue 

Badge

Hoi. 

Ik ben een meisje, 13 jaar oud. En ik ben bang dat ik depressief ben 😭.

Ik heb veel dingen die kinderen hebben als ze depressief zijn en ik moet vaak huilen. 

Maar hoe weet ik of ik echt depressief ben? 

Ik was vergeten te zeggen dat ik al met mensen gepraat heb

Badge

hey sad girl

 

vervelend dat je je zo slecht voelt..

ff over je vraag. ik vind dat het niet uit maakt of je nou officieel een depressie hebt. je voelt je niet goed en daar gaat het om!

als ik me tips mag geven wat je het best kan doen is echt praten. het kan lastig zijn maar het helpt echt! is er iemand in jou omgeving die je vertrouwt? het kan 1 van je ouders zijn of beide natuurlijk. een oom of een tante. je zou ook met je mentor kunnen praten. dat woord dan nu via bellen/video bellen of app/mail maar licht alsjeblieft iemand in die je vertrouwt. nogmaals praten helpt echt!

samen kunnen jullie gaan kijken wat helpt. om je je weer lekkerder te voelen. 

 

groetjes blue 

 

 

Hoi blue, 

Ik heb er al met mensen over gepraat maar niemand kan me echt verder helpen 

 

Groetjes sad girk

 

hey

 

niemand kan je veder helpen. klinkt best logisch want het gaat niet in eens over, al zal dat fijn zijn. 

 

ik denk dat je dan maar naar je huisarts moet om te kijken of je verdere hulp kan gebruiken. 

 

en je kan hier ook altijd je verhaal kwijt. hier zijn veel formurs die naar je luisteren en met je mee kunnen denken

 

de chat en de telefoon van kt wilt ook altijd luisteren en met je mee denken. 

 

groetjes blue

Reputatie 3
Badge +2

Hey

 

Ten eerste sterkte en ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

 

Het is denk ik het best om er met iemand over te praten. Dit kan met een vriendin zijn maar ook met je mentor als je die vertrouwt. Je mentor gaat misschien wel je ouders/verzorgers bellen. Maar dan kunnen ze je wel helpen en bijvoorbeeld  een psycholoog inschakelen.

 

Heel veel sterkte 

 

Xx mij

Misschien kan je  op syptomen van depressie googlen,

Zelf heb ik de tip om het yt filmpje 'I'm not dead’ te kijken, dit is een rap/song waarin de maker perfect uitlegt hoe hij zich voelde. Het is in het engels maar heeft NL ondertiteling. 

Dit kan natuurlijk geen diagnose vaststellen maar kan wel aangeven hoe goed/slecht het gaat

Reageer