Vraag

depressie

  • 21 April 2020
  • 2 reacties
  • 70 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy allemaal,

Als eerst wil ik even kwijt dat ik nieuw ben hier, en dat ik het best spannend vind om hier aan mensen die ik niet ken mijn gevoelens te vertellen.

ik ben een meisje van 17 jaar.

ongeveer drie jaar geleden heb ik last gekregen van ernstige somberheid doordat mijn opa toen is overleden. Zelf denk ik dat ik toen in een depressie heb gezeten. 
nu heb ik het de afgelopen tijd erg druk met mijn opleiding waar veel van je verwacht word in vergelijking met de middelbare school. 
dit begint mij te veel te worden. Mijn hoofd loopt te vol. De stres die ik hiervan ervaar wordt me allemaal te veel. Ik heb zelf het gevoel alsof ik weer  tegen een depressie/burn-out aanzit. Ik weet gewoon niet goed hoe ik hier mee om moet gaan. Het liefst lig ik de hele dag in me bed en doe ik niks anders als huilen en slapen. Helaas gaat dit niet en doe ik mijn best om mij toch zoveel mogelijk in te zetten voor mijn opleiding. Maar ik voel me gewoon nutteloos en ik ben het overzicht in mijn leven gewoon helemaal kwijt.

heeft er iemand tips over hoe ik dit overzicht weer terug kan krijgen en hoe ik om kan gaan met een depressie/burn-out?

 

in iedergeval bedankt dat je de tijd hebt genomen om tot hier te lezen❤️


2 reacties

Hey Emma1

 

Wat vervelend voor je dat je je niet goed voelt. Niet fijn hoe je na het overlijden van je opa diep somber werd, en hoe je momenteel intense stress ervaart. 

 

Goed dat je dit allemaal eens van je af hebt geschreven. Denk je dat ook eens naar je mentor toe te durven doen? Je mentor zou je studie- en gezondheidsadvies kunnen geven. Ook zou een gesprek met een leerlingenbegeleider kunnen uitklaren van waar de stress en het volle hoofd precies vandaan komen. 

 

Als jullie eenmaal weten waar de bron van jouw ongelukkige gevoel ligt, zouden jullie hiermee aan de slag kunnen. Jij bent namelijk vast niet de enige student die hiermee worstelt. Ik hoop dat school samen met jou doeltreffend aan de slag gaat, zodat je je snel weer beter voelt :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Badge

Hi emma

 

zelf ben ik ook nieuw hier dus weet ik niet of ik het op een goede manier uitleg maar ik denk dat ik weet hoe jij je voelt omdat ik ongeveer hetzelfde heb meegemaakt en nadat ik te hooren kreeg dat ik bleef zitten werd het erger maar mijn tips zijn als volgt:

praat met iemand: het helpt heel erg als je met iemand praat (zelf heb ik 1 jaar met iemand gepraat en het heeft enorm geholpen) het helpt ook als je met mensen praat die momenteel ongeveer in de zelfde situatie zitten

 

Groeten

Reageer