Depressie😔

  • 13 December 2019
  • 2 reacties
  • 42 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben noah 15 jaar en k ben depressief omdat me ouders vaak ruzie hebben en me broers ook er word op school gezegt dat ik lelijk ben..😔

Ik word er depressief van ik begin mezelf pijn te doen en zit vaak alleen op me kamer en heb geen zin om dingen te doen en het houd maar niet op.. ik denk zelf vaak aan zelfmoord ik ben er klaar mee...😭😔


2 reacties

Hallo Noah :)

Naar voor je dat je ouders en broertjes vaak ruzie hebben en dat je gepest wordt op school. Ik zou het misschien met je mentor over je thuissituatie hebben als ik jou was en ook dat je gepest wordt want daar zijn ze tenslotte voor. Je kan ook met een vertrouwenspersoon of een van je vrienden het erover hebben. Je moet absoluut geen zelfmoord plegen want mensen gaan je missen ook al denk je het niet. Je kan ook de pesters negeren want dan hebben ze minder '’stimulans'’ om door te gaan.

-Dr8gon99

Hee Noah,

Wat vervelend dat je je zo voelt! Goed dat je het hier deelt. 

Hoe komt het dat je ouders zoveel ruzie hebben? 

Ik weet dat het heel makkelijk is gezegd, maar negeer die pesters gewoon. Jij bent goed zoals je bent. En je hoeft niet te veranderen omdat zij dat willen. Ik snap dat je het nu niet zo ziet, maar probeer je eigen waarde wel te blijven zien! Jij bent namelijk net zoveel waard als elk mens, dus die pesters hebben geen recht om jou zo te laten voelen. 

Ik denk dat het goed is als je - zoals Dr8gon99 al zei- het best naar je mentor of een andere volwassene die je vertrouwd kan gaan. Die kunnen je helpen. Als je het moeilijk vind om te praten kan je ook een brief schrijven of een mail sturen. 

liefs, 

Xxjee

Reageer