Vraag

depressie

  • 17 November 2019
  • 13 reacties
  • 164 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hey iedereen

 

waarschijnelijk wordt dit een redelijk heftige topic dus dit is de waarschuwing.

 

een aantal maanden geleden begon ik me steeds verdrietiger te voelen ik hoopte dat het ging overgaan maar nu zit ik er nog mee. het clb is er al bijgehaald maar ik heb er na 2 gesprekken niks meer va, gehoord. ik voel me heel nutteloos en snijd me ook. ik kan niks doen bij alles wat ik verkeerd doe voel ik me al heel slecht. een 8/10 is slecht enzo. het snijden is nu meer een verslavend en mijn zelfmoord gedachten worden aangemoedigd bij elke negatieve opmerking. als ik een compliment krijg denkt mijn hoofd dat ze liegen. ik geloof mijn hoofd en het haalt me helemaal naar beneden. ik heb vrijdag een brief geschreven voor een leerkracht zodat ik die kon afgeven. waarschijnelijk ga ik dat niet durven maar die leerkracht weet dat zelfmoord gedachten heb.

 

groetjes 


13 reacties

Hey,

 

wat vervelend dat het zo slecht gaat!

 

Ik ben een tijd inactief geweest en weet dus niet wat er precies allemaal speelt. Ik zag dat je al heel veel andere topics hebt, zou je misschien kunnen samenvatten wat de oorzaak is van je zelfmoord gedachtes? Dan is het voor mij iets makkelijker om je goed te kunnen helpen.

 

Zelfmoord is nooit de oplossing! Ik kan je nu wel de standaard uitleg gaan geven: erover praten,113 ect., maar ik neem aan dat je dat allemaal al weet aangezien je erg actief bent. Zo niet wil ik het je natuurlijk allemaal uitleggen, dat is echt geen probleem. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Badge

O wat naar ik heb ook neigingen om zelfmoord te doen of me zelf te snijden maar ik ben er bijna onder uit ik was ook depressief ik ben extra leuke dingen gaan met vrienden ze hielpen mij ook om me aan t lachen te maken ik hield een dagboek bij een schreef me woede er uit indeplaats van snijden en ik heb een knuffel gemaakt van oude sokken en vertel alles tegen hem probeer het en vertel of het gelukt is veel succes ik wens je het beste toe en weet je bent niet de enige die dit heeft praat er over en vind een manier om je woede of verdriet op een ander manier te uiten maar niet op mensen en nee ik ben niet aardig omdat ik lieg ik ben aardig omdat je hulp nodig hebt en dan spreek ik de waarheid en probeer je te helpen en ik probeer zo veel mogelijk mensen te helpen omdat niemand op mijn berichten heeft gereageerd maar dat wil ik andere mensen niet aan doen. Veel suc6👍👍

hey

 

dus waarom? 

 

1 eregns in mijn topics is er een verhaal beshcreven van een meisje met zelfmoord gedachten dat ik wilde helpen 

2 ik mis iedereen 

3 ik heb geen vrienden 

4 mijn ouders zijn gescheiden 

5 alles gaat gewoon mis 

 

er zijn nog zoveel dingen bv ik ebn gepest egweest enzo en dat komt nu allemaal samen ik had dat vroeger toen ik 10 was ook al dus ja

Hey,

 

wat verveld allemaal, ik weet hoe je je voelt.

 

Heb je er al met iemand over gepraat?

 

eregns in mijn topics is er een verhaal beshcreven van een meisje met zelfmoord gedachten dat ik wilde helpen

 

Dat is er goed van je! Is het gelukt?

 

ik mis iedereen 

 

Wie mis je allemaal? Is er geen manier om met hun in contact te komen of een keer af te spreken?

 

ik heb geen vrienden 

 

Er zijn vast wel andere kinderen waarmee je omgaat. Kan je niet iets leuk met hun gaan doen. De stap om te starten met vrienden maken ligt bij jou en daar kan ik helaas niks aan doen. Enig idee waar het mis gaat?

 

mijn ouders zijn gescheiden 

 

Ik weet hoe het is, mijn ouders zijn ook gescheiden. Wat is precies het probleem hier zo? Niet dat er geen probleem is, want gescheiden ouders is niet altijd leuk. Maar is er veel ruzie? Ben je niet waar je wil zijn? Zie je hierdoor andere weinig? Meer op die manier. Hoe duidelijker je bent, des te beter ik je kan proberen te helpen.

 

alles gaat gewoon mis 

 

Dat is wel veel. Dat alles mis gaat is niet perse iets slechts. Dit geeft je juist de ruimte om veel te gaan proberen. Gaat het mis verandert ik niks, pakt het goed uit is het mooi meegenomen.

 

er zijn nog zoveel dingen bv ik ebn gepest egweest enzo en dat komt nu allemaal samen ik had dat vroeger toen ik 10 was ook al dus ja

 

Heb je er wel eens met iemand over gepraat? Het kan best zijn dat hier nog traumatische ervaringen zitten of onverwerkte dingen die in een invloed op je kunnen hebben.

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

 

 

Groetjes,

 

 

uuuhm nu is het moeilijke bij alles wat ik mis doe straf ik mezelf ik ga er verder geen details bij zetten want dat gaan de regels van de kindertelefoon denk ik overschrijden. dus ik mors bv met water en ik denk dat is 1. ik zeg een fout antwoord in de les dat is 2. ik zwijg ook veel ik heb soms buien waar ik wilde dat ik geen mond had. dan zwijg ik en kijk ik naar benden. veel kinderen vragen dan wat is er? maar ik leg dat niet uit. met de persoon waarmee ik het liefste praat is een leerkracht geen gespecionaliseerd. ik heb het ook moeilijk om haar aan te spreken. 

 

even ik heb een briefje wat ik wil afgeven maar ik durf niet. ik kan het ook niet zeggen maar wat gaat ze denken wie gaat dat briefje aalmeaal zien wat denkt ze dan wat gaat er met mij gebeuren. 

 

groetjes

Hey,

 

water morsen en een fout antwoord geven is gewoon menselijke, iedereen maakt fouten. Hoeveel kinderen dagelijks hun vinger niet op steken omdat ze bang zijn om een fout antwoord te geven is gigantisch. Het is juiste goed dat je antwoord gaf. Je leert juist het meest van je fouten. 

 

Wat is er mis met niks zeggen, als je weet waaraan ze het kunnen zien en dit geval naar beneden kijken, doe dat dan niet. Dit is iets dat je gewoon simpel kan veranderen. Het zal misschien een paar keer fout gaan, maar het gaat je lukken en dat is dan al een probleem minder.

 

met de persoon waarmee ik het liefste praat is een leerkracht geen gespecionaliseerd. ik heb het ook moeilijk om haar aan te spreken. 

 

Je hebt iemand om mee te praten, dat is al erg goed! Je hoeft niet meteen alles te vertellen, doe het rustig stap voor stap. Kijk wat voor jou werkt. Begin simpel met bijvoorbeeld : “Er zijn een aantal dingen waarmee ik zit wat niet echt school gerelateerd is, kan ik er met jou over praten?” Bouw het stap voor stap op. Alles gaat stukje bij beetje, een flatgebouw staat er toch ook niet in een keer. Neem alle tijd die je nodig hebt en dan gaat het je echt wel lukken!

 

 

Groetjes,

 

 

hey 

 

dat heb ik dus al gedaan. maar nu ik ga dat brief nooit durven afgeven. 

ik vind het zo zwak ik kan het nietr zeggen maar dan nog ik bedoel je geeft het en zegt lees. dat is zo zwak voor mij

Hey,

 

dat heb ik dus al gedaan

 

Wat bedoel je met dat?

 

ik vind het zo zwak ik kan het nietr zeggen maar dan nog ik bedoel je geeft het en zegt lees. dat is zo zwak voor mij

 

Het is al knap dat je het tegen de je een start hebt kunnen maken door in gesprek te gaan met de leerkracht en als dat briefje voor jou werkt moet je dat zeker gewoon doen! Iedereen heeft zwaktes en het is juiste goed als je je eigen zwaktes kun erkennen zoals jij doet.

 

 

ik heb al een begin ze weet alles van me behalve wat er in dat briefje staat.

maar wat gaat ze denken

 

Dat kan ik moeilijk inschatten aangezien ik haar niet ken.

 

Wat staat er in het briefje als ik vragen mag?

over hoe ik zelfmoord wil plegen. ze zei zelf dat ik het haar altijd mocht zeggen

Wat maakt het uit hoe je zelfmoord wil gaan plegen. Want je gaat geen zelfmoord plegen. Kijk naar de reden en de problemen waarom ben je dit van plan en hoe kunnen wij jou helpen om een oplossing te kunnen vinden voor deze problemen. Wanneer jij die oplossing gevonden hebt en kunnen toepassen, zal dat plan en dat briefje er helemaal niet meer toedoen.

hey @AnOnIeMer2019 

 

ik heb het briefje toch afgegeven maandag aan die docent. k had er nog ingeschreven dat ik niet wilde dat ze geshocked was maar dat was de blijkbaar wel. na ze het briefje gelezen had is ze naar leerlingbegleiding geweest. leerlingbeglieidng naar clb clb met het antwoord leerlingbegleider naar mij en ik naar de dokter. de dokter heeft de crisislijn gebeld en ben vrijdag naar een psygiatrisch ceentrum geweest. daar werd er me vertelt dat ik woensdag werd opgenomen. nu 3 weken later gaat het nog altijd even slecht. ik ben uit de opnamen omdat het maar een crisisopnamen was en die is nooit langer als 3 weken.ik sta nu op de wachtlijst voor een langere opnamen omdat het nog altijd bare slecht met me gaat.

 

 

Reageer