Vraag

depressie

  • 14 October 2019
  • 1 reactie
  • 79 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Ik heb wel een flink aantal problemen en volgens mij word ik depressief. Mijn broertje is het liefelingetje, ik ben miss biseksueel 😕 (en durf er niet voor uit te komen), ik heb wat trust-issues door fuckboys, ik denk best vaak aan mn overleden opa.
Klinkt het overdreven? Of ben ik depressief?

1 reactie

Hoi

Je hebt het gevoel dat je depressief wordt. Afgegaan van de dingen die je opnoemt, kan ik me best voorstellen dat je het moeilijk hebt. Dingen als je geaardheid voor jezelf moeten houden, je vertrouwen dat geschonden werd en meer, kunnen je best ongelukkig maken.

Vaak helpt het om met iemand te praten. Zou je op school bij iemand terecht kunnen? Je mentor bijvoorbeeld, of een docent waar je je goed bij voelt? Je kan ook anoniem terecht bij de Kindertelefoon, waar je kan chatten of bellen.

Het verwerken van verlies vergt vaak wat tijd. Het zou kunnen helpen om een gedenkhoekje in te richten voor je grootvader, of om nu en dan zijn rustplaats te bezoeken. Je vertrouwensproblemen en droevige gedachten lijken me dan weer iets waar een (school)psycholoog je verder mee zou kunnen helpen. Zie je het zitten om de dingen waar je mee zit op school te bespreken?

Groetjes
Kenshin

Reageer