Vraag

Depressie


  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi ik ben depressief,
en wil het heel graag aan me vriendinnen vertellen want ik denk wel dat ze het ook merken. maar steeds als ik beetje richting het onderwerp depressie ga zeggen ze: 'Dat hebben toch alleen ouderen!' of 'Depressie is wel een heel groot word.' Hoe dan ook ze geven me steeds minder kracht en zin om het te vertellen. Heeft iemand misschien een idee hoe ik het aan hun kan vertellen?

2 reacties

Dat is lastig, dan wordt het erg ongemakkelijk om het nog te zeggen.
Je zou ook gewoon straight to the point kunnen gaan en niet meer richting het onderwerp gaan. Als je meteen begint met 'Ik heb een depressie' heb je die vervelende situatie niet. Ik denk dat ze er 'grappig' over doen, omdat ze waarschijnlijk denken dat jongeren het niet snel krijgen, terwijl er toch veel jongeren mee rondlopen.
Anyway succes met het vertellen!
Hihi!

Tja lastig te vertellen dat je depressief bent het is inderdaad groot woord, je kan zeggen dat je zwaardown bent, ik heb namelijk een test gedaan waaronder het staat dat ik niet depressief ben maar zwaardown.
Je kan een brief schrijven van hoe je wilt vertellen dus dat je oefent, of je kan een brief schrijven aan hen en dan geef je ze of doe je in hen postvak en loop je weg... (Miss domste tip)
Het komt goed!
Succes!
Xjes

Reageer