Skip to main content

depressie?

• June 16, 2026
  • 2 reacties
  • 22 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hi 

Ik  voel me de laaste tijd vaak somber en supper kut, allof ik alles mijn schuld is en wat ik vroeg leuk vond niet meer zo leuk. Ik heb moeite met concentreren, slaap slecht en ben vaak erh moe. Soms wil ik ook zelfmoord plegen en ik heb het ook bijna een keer gedaan. Ik heb een vriendje hij steunt me erg hij is ook de enige die het weet.  het komt door iemand op mijn school , hij heeft ook gezegd dat als ik mentale problemen door haar kreeg dat ik dan naar iemand toe moest maar dat durf ik niet. Ik ben een beetje bang dat ik depressief ben. Heeft iemand tips ofzo? (sorry voor spelfouten)

xxx

2 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hoi ​@Hey ,

Wat naar zeg😞 kun je er met iemand op school over praten die je vertrouwd bijvoorbeeld je mentor/ ander docent? Je zou dit ook samen met je vriend kunnen doen als dat fijner voelt. Misschien is het ook handig om een keer naar de huisarts te gaan hiermee, want je verdient hier echt de juiste hulp en ondersteuning bij. Het is begrijpelijk als je het nu zelf niet ziet, maar er is echt licht aan het einde van de tunnel. Er zijn altijd mensen die om je geven en je niet kwijt willen, zoals je vriend. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en je je snel wat beter voelt. Fijn dat je wel steun hebt! ♥️

Liefs♥️

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • June 17, 2026

Hey ​@Hey ,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Hartstikke goed dat je hier al bent gekomen om een topic te openen, en dat je er met je vriendje over praat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Ook vertel je dat je soms zelfmoord wil plegen, wat naar om te horen. Wist je dat je voor hulp of ondersteuning contact kunt opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat en er is ook een online zelfhulp methode.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel veel sterkte en liefs,

Marieke / De Kindertelefoon