Skip to main content

depressie

• February 9, 2026
  • 3 reacties
  • 42 Bekeken

armydreamerss
Forum|alt.badge.img+4

Hoi iedereen, ik was iets van 3 maanden niet online, maar het gaat zo slecht dus ik maak een topic.

Ik heb een depressie en ga straks naar therapie. Ik heb geen motivatie voor dingen zoals hygiene, sport, huiswerk en zelfs praten. Ik denk dagelijks over zelfmoord en doe mezelf pijn.

ik weet niet waardoor de depressie kwam en hoe ik daar achter kom.

misschien heeft iemand ook redenen waarom ik mezelf niet pijn moet doen want ik heb een neiging

groetjes

3 reacties

Hoii, 

wat vervelend dat je het hebt. 

Ik heb als eerste wat vragen:

1. Heb je veel vrienden (geen is ook een antwoord)
  2. Heb je iets waar je blij van word? (huisdier, lezen, muziek enz.)
  3. Als je jezelf pijn doet, voel je dan zelf ook de pijn echt, dus dat je het irritant vind.

Je hoeft trouwens niet elke dag te sporten he! Dat doe ik ook niet!

O ja, en als je is een warme douch neemt, vind je dat niet lekker?

(Of in bad gaat als je dat thuis hebt)

Misschien is het als je iets pijn wilt doen een boksbal kopen een goed idee, dat je daar op even hard kan slaan?

Ik heb geen idee, maar miss helpt het je een beetje.

Groetjess

armydreamerss
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • February 10, 2026

Hoii, 

wat vervelend dat je het hebt. 

Ik heb als eerste wat vragen:

1. Heb je veel vrienden (geen is ook een antwoord) ja 
  2. Heb je iets waar je blij van word? (huisdier, lezen, muziek enz.) soms vrienden
  3. Als je jezelf pijn doet, voel je dan zelf ook de pijn echt, dus dat je het irritant vind. Ja maar het leidt me af van mentale gevoelens

Je hoeft trouwens niet elke dag te sporten he! Dat doe ik ook niet!

O ja, en als je is een warme douch neemt, vind je dat niet lekker?

(Of in bad gaat als je dat thuis hebt)

Misschien is het als je iets pijn wilt doen een boksbal kopen een goed idee, dat je daar op even hard kan slaan? Ik heb daar eigenlijk geen motivatie voor en ik ben ook niet echt gefrustreerd ofzo

Ik heb geen idee, maar miss helpt het je een beetje.

Groetjess doeii

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • February 10, 2026

Hey ​@armydreamerss  dat is heel heftig en naar! 😓❤️Je kunt contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie, of met de Kindertelefoon (0800-0432) of chatten. Je mag en moet jezelf niet pijn doen omdat jij ook een mens bent die het verdient om te leven. Ik ken jou niet eens in het echt, maar ik zou het echt vreselijk vinden als je er niet bent. Ook weet ik zeker dat anderen je enorm zouden missen (familie, vrienden, kennissen)  Dus doe het niet! ❤️

Knuffel en liefs, Yusa 😘