Skip to main content
Vraag

Depresief: hoe hou ik dit vol?

• June 1, 2026
  • 1 reactie
  • 14 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal ik ben er een tijdje niet geweest maar nu ben ik er weer en weet ik niet meer wat ik moet doen

Ik word uitgescholden door mijn vader en hij grijpt  mijn arm en laat me met mn hoofd ergens op vallen ik heb al heel lang de gedachte om zelfmoord te doen, ik mag amper eten van mn vader, in de auto terug van sport zei mijn vader: ja het was beter als je er niet was

dat doet me echt zeer heeft iemand nog tips voor mij ik kan het namelijk echt niet meer vol houden :(

1 reactie

RosaDKT
Forum|alt.badge.img
  • De Kindertelefoon
  • June 1, 2026

Hoi Lim,

Wat naar om te horen dat je je zo voelt en dat je vader zo doet. 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Rosa (De Kindertelefoon)