Skip to main content

hey ik ben een meisje (14) en ik heb de laatste tijd best last van dat ik me niet echt voel en weg dwaal in m’n lichaam of weg van m’n lichaam. Ik weet niet heel goed wat het is maar heb een paar dingen gelezen en het kan zijn dat het depersonalisatie / derealisatie is. Ik ging vandaag even een wandeling maken met mn familie. Ik moest in de auto zitten en luisterde wat muziek. Ik voelde me niet goed en het leek alsof ik m’n benen enz niet meer voelde. M’n hoofd werd zwaar. Het is nu een paar uur later en heb het nog steeds. Ik heb dit de laatste tijd best vaak. Iemand idee Wat  ik er tegen kan doen?? Het lijkt alsof ik niet echt op deze wereld ben en ik voel mezelf niet en ben mezelf niet. 
 

kan iemand alsjeblieft helpen!! <3

Heyy

 

Wat naar dat je je zo voelt!

 

Ik heb zelf niet echt goede tips voor wat je hier tegen kan doen omdat ik zelf ook erg last heb van een depersonalisatie gevoel. Misschien geeft het je een prettig gevoel om te horen dat je niet de enige bent die deze gevoelens heeft.

 

Ik kan je vertellen dat het mij een goed idee lijkt dat je met iemand gaat praten. Dat is misschien lastig, maar er zijn heel veel mensen in je omgeving die jou willen helpen en die jou willen steunen om je weer beter te voelen. Je mag je gevoelens en gedachtes echt met mensen overleggen en ik denk ook dat het je oplucht als je met iemand hebt gepraat! Je kan praten met je ouders, je huisarts, een familielid of een vertrouwenspersoon. Als je het lastig vindt om te praten kan je ook een brief schrijven of een berichtje sturen naar iemand die je vertrouwd. Dat gaat misschien wat makkelijker voor je.

 

Ik heb wel een paar tips die je misschien helpen om je tijdelijk iets beter te voelen. Wat mij wel wilt helpen is afleiding zoeken door iets leuks te doen. Wat vind jij nou eigenlijk leuk om te doen en waar wordt je nou echt blij van? Je kan een lekker stuk gaan wandelen en je hoofd even legen, vrolijke en gezellige muziek gaan luisteren, een leuk boek lezen of een mooie tekeningen maken.. In ieder iets waar jij een beetje vrolijk van wordt.. Misschien dring je het depersonalisatie gevoel dan wat naar de achtergrond en voel je je weer wat meer jezelf:slight_smile:

 

Je kan ook als je dat prettig lijkt iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen / chatten met de kindertelefoon. Misschien hebben de mensen daar nog een aantal tips voor je of kunnen de mensen daar je ondersteuning bieden om een gesprek met iemand aan te gaan..

Telefoonnummer de kindertelefoon > 0800-0432

 

Groetjes van mij!


Reageer