Vraag

Depersonalisatie & derealisatie

  • 26 April 2018
  • 5 reacties
  • 588 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleempje. Ik heb al een paar jaar last van een depersonalisatie en derealisatie, maar de laatste tijd is het erger geworden. Ik heb vaak - of eigenlijk constant - het gevoel dat ik niet echt ben en dat de wereld niet echt is. Het voelt alsof ik nog echt leef en dat ik niet echt in mijn lichaam zit. Het is een heel eng gevoel en daardoor kan ik ook opeens in paniek raken. Mijn lichaam voelt vaak ook niet als mijn lichaam.
Hiermee verband houdend heb ik ook vaak langst van angsten, dat ik bijvoorbeeld niet naar de supermarkt durf omdat ik bang ben in paniek te raken.

5 reacties

Oeps, mijn bericht was nog niet af...
Ik zou graag willen weten of iemand hier ervaring mee heeft en of iemand tips heeft.
Alvast bedankt!
Beste Yeti,

Wat ongelofelijk vervelend en beangstigend moet het zijn om deze depersonalisatie en derealisatie mee te maken.
Ik heb hier geen ervaringen mee dus in die zin kan ik je vanuit eigen ervaringen niet echt helpen, maar ik heb wel eventueel een suggestie. Op het moment dat je Engels zou kunnen verstaan zou je het youtube kanaal van bignoknow op kunnen zoeken.
Dit is een man die hier meerdere malen mee te maken heeft gehad en er verschillende video's over heeft gemaakt.
Hopelijk kun je hier wat mee en heel veel sterkte!

groetjes EstherXXX
Dankjewel voor je reactie! Ik zal dat eens opzoeken.
Ik heb dit ook, bij mij komt het echter in kortere periodes voor(1 week tot 3 maanden). Ook dat van niet naar de supermarkt durven komt mij bekend voor.

Als ik zo hoor dat jij hier al een paar jaar last van hebt zou ik aanraden om hulp te zoeken. Je angsten hebben een te grote invloed op je alledaagse leven. Je kan naar je huisarts, een psychiater of iemand van school. Ik ga binnenkort ook voor het eerst naar een psychiater, hiervoor heb ik al met mijn mentor gepraat(Mijn angsten en depressie hadden invloed op mijn schoolprestaties).

Het zelf oplossen lukte mij niet en was geen optie. Ik raad jou ook niet aan om dit te proberen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Blijf sterk en houd vol.
Haii, hoe gaat het nu? Heb er zelf ook last van en wil graag weten of het nog weg gaat.

Reageer