Vraag

denkbeeldige wagenziekte

  • 21 February 2021
  • 1 reactie
  • 43 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey, ik ben 16 en heb een mogelijke paniek/angststoornis. Ik zit nog maar net in behandeling en iets wat nog niet ter sprake is gekomen is mijn denkbeeldige wagenziekte. Mijn brein is mijn grootste vijand, want ik kan dood normaal over straat lopen en dan opeens tegen mezelf zeggen dat ik misselijk ben, waar ik vervolgens moeilijk vanaf kom. Zo heb ik mezelf ook wijs gemaakt dat ik claustrofobisch ben en sinds kort kan ik dus niet meer rustig in auto’s zitten. Je zou denken dat ik het kan laten stoppen, omdat ik weet dat het in mijn hoofd zit, maar dat lukt niet. Het is groter dan dat. Heeft iemand tips? Of in ieder geval ideeen qua afleidingen voor lange auto ritten? 

rachel


1 reactie

Reputatie 7
Badge +19

Heey,

Lastig zeg. Misschien is het wel handig om dit aan te geven bij je behandelaar.

Maar ben je ook daadwerkelijk wagenziek? Want ik kan wel een aantal dingen verzinnen die je kan doen als je een lange autorit hebt maar sommige zijn niet heel bevorderlijk voor wagenziekte.

Je kan een film kijken, een boek lezen, muziek luisteren, naar buiten kijken, gele auto’s tellen, slapen, zingen, een spelletje spelen, puzzelboekje maken, etc etc.

Reageer