Skip to main content
Vraag

denkbeeldige vrienden

• January 21, 2026
  • 1 reactie
  • 27 Bekeken

Annabelle456
Forum|alt.badge.img+2

Ik zie altijd in films en series die ik leuk vind om te kijken mensen die een hechte vriendschap hebben en leuke avonturen beleven en het gezellig hebben, nou ja; alles wat je met vrienden maar kunt wensen. Maar als ik dan naar mijn leven kijk: compleet leeg. Gewoon niks qua vriendschap. Dus ik ben eigenlijk denkbeeldige vrienden gaan creëren en nieuwe dingen gaan doen die ik nog niet eerder had gedaan ( zoals skiën of andere activiteiten) waardoor ik toch een beetje het vrienden gevoel krijg en dat maakt me echt wel blij. 

Maar op sommige momenten zijn ze opeens weg. Dan komt dat besef weer dat je leven in het echt een soortvan leeg is. En dat je niet heel je leven zonder vrienden kan zitten. Want voor sommige dingen heb je nou een maal echte vrienden voor nodig omdat je dan sterker staat. ( Bijv. Op school of met feestjes). 

Ik denk altijd, er zal ooit wel een moment komen waarop ik een goede vriend(en) krijg. Maar wat is de beste manier om die te krijgen? Moet dat toeval zijn of kan ik daar zelf ook iets aan doen. ( Ja ik weet het op school maar daar is het altijd mislukt) 

1 reactie

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • January 24, 2026

Heyy ik heb ook moeite met vrienden maken, en moeite met dingen die voor anderen misschien vanzelf gaan. Ik zal je alles vertellen. Op school: Wat je doet is, je zoekt eerst iemand uit die je aardig lijkt. Dan ga je naar hun toe (je mag het laten lijken alsof je hun toevallig tegenkomt) en een algemene vraag stellen zoals "weet je wat het huiswerk is voor morgen". Als diegene antwoord, kan je verder gaan met het gesprek. Focus op dingen die je gemeen hebt met hun zoals schoolstress/toetsen. Het gesprek zal makkelijker gaan op een punt. Kom hun vaker tegen en begin meer van dit soort gesprekjes. Op een punt heb je dan een vriend en kan je via diegene vrienden worden met hun vrienden! Als je niet klikt met een persoon is dat oke, en probeer je het gewoon met iemand anders.

Je kan ook een hobby beginnen. Hier is het nog makkelijker om vrienden te maken. Je hebt namelijk al iets gemeen met hun en kan je naar hun toe gaan met de vraag "waarom zit je op ..." of "wat is jouw favoriete deel van deze hobby" etc. Ik zit op theater en de mensen die dit doen zijn over het algemeen heel sociaal dus dan gaan hun het opstarten en kan je gewoon erin meegaan. Ik hoop dat dit helpt