Vraag

De zin van het leven

  • 29 December 2021
  • 1 reactie
  • 38 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, ik ga hier gewoon even mijn gevoelens uiten omdat ik het gevoel heb dat het nergens anders echt kan. Ik ben een jongen van 16. Vaak voel ik me niet echt blij en leeg van binnen maar dat is alleen als er niemand anders is. Ik heb nog nooit een relatie gehad en heb ook eigenlijk nog nooit echt iets bijzonders bereikt in m’n leven. Ik ben niet suïcidaal maar ik zie de zin van het leven gewoon niet in. Ik spreek af en toe met vrienden in de avond af, dan drinken we wat en hebben we het gewoon super gezellig, er zijn vaak ook wat meisjes bij. De ochtend erna voel ik me super slecht, niet door de drank maar omdat ik het zo jammer vind dat de gezelligheid weer voorbij is. Ik wil eigenlijk wel graag een relatie zodat ik van iemand anders dan mijn familie liefde kan ontvangen. Maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dat voor elkaar ga krijgen want volgens mij vindt geen enkel meisje mij leuk. Kortom, ik zie de zin van het leven gewoon niet echt in (nogmaals, ik ben niet suïcidaal en heb ook geen suïcidale gedachten).  Is er iemand met hetzelfde probleem als ik of heeft iemand een oplossing? Dan hoor ik dat graag :)


1 reactie

Hey!

Dit hoor je veel, zeker met de lockdown nu. Mensen zijn eenzaam en hebben behoefte aan contact, ik zou proberen heel open te staan voor contact, op school, eventueel werk en in het openbaar. Wat ik hiermee bedoel is contact maken met mensen en als ze jou benaderen een gesprek proberen te voeren. Als je laat zien wie je bent kom je vanzelf mensen tegen die graag vrienden met je willen zijn!

Groetjes Lucas! 

Reageer