Vraag

de stemmen in mijn hoofd zijn terug

  • 3 June 2022
  • 3 reacties
  • 62 Bekeken

Badge

hoi,

ik ben een jongen van 15 en ik heb autisme en ben vorig jaar in een depressie en burn-out komen te zitten. hierdoor heb ik heel veel vervelende en depressieve stemmen gekregen die mij vertelden dat ik mezslf moest laten verhongeren, moest snijden en uit het leven moesy stappen. ik heb deze stemmen al een hele tijd niet meer gehad maar nu zijn ze terug door een domme opmerking van mn moeder dat ik weer op mn voeding moest gaan letten omdat ik soms teveel at. begeleiders van me zeggen dat ik sterker ben dan dat en dat ik niet naar haar moet luisteren maar de stem van de depressie en anorexia is zo luid dat ik er niet omheen kan

 

heeft iemand tips hoe ik hier mee om kan gaan?


3 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Ik denk dat je anxiety hebt mr idk hoe je ervanaf komt

Reputatie 2
Badge +2

Hoi WolkenZijnPaars, 

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Groetjes, 

 

Feline van De Kindertelefoon

Reputatie 2
Badge

hii!

Je zegt dat je al begeleiders hebt. goedzo. Stemmen lijken zo snel enorm luid en het voelt onmogelijk ze te negeren, maar blijf vooral open staan voor hulp en leg niet te veel druk op jezelf. Ik snap dat het enorm vermoeiend is. Wees trots op je kleine overwinningen. Het is lastig. En ik kan geen andere tip geven dan blijf erover praten. Bel of chat met de kindertelefoon. Blijf het forum gebruiken. Heb het er goed over met je begeleiders. Je ziet de wereld door een andere bril dan andere mensen, en dat kan soms ook een mooi ding zijn. 

 

heel veel succes en sterkte <3 fijne avond nog!

Reageer