Vraag

De Gekste straf ?

  • 21 February 2022
  • 44 reacties
  • 1185 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi , ik lees veel ( soms grappige ) verhalen hier van mensen die soms straf krijgen en dan op een bijzondere manier. Ik werd daardoor benieuwd: wat is jouw gekste/grappigste/stomste  straf of maatregel  die je ooit hebt gehad of gezien bij iemand ? Kan op school, thuis, hobby of wat dan ook ! Ik ben benieuwd naar jullie verhalen. Bedankt vast !

Lieve groetjes Ellen -xxx-


44 reacties

Toen ik op de basisschool zat werd ingevoerd dat we altijd tussen de middag moesten overblijven.  Ik zat toen in groep 5 ofz. Eerst mochten we altijd naar huis. De vrouwen die de overblijf verzorgden dachten volgens mij dat ze in een gevangenkamp werkten want we mochten niks.  Bijvoorbeeld: niet praten tijdens het eten,  geen tikkertje bij buitenspelen,  niet rennen bij buitenspelen,  geen eikels ( van een boom) aanraken. We mochten eigenijk niks. 

Ik was altijd heel braaf maar er was een jongen in de klas die mij vaak pestte. Mijn broer had eens gezegd dat ik hem gewoon eens aan moest pakken.  Op een dag had jij mijn broodtrommel afgepakt en mijn brood weggegooid.  Ik ging naar de overblijfjuf  en zei dat die jongen mijn broodtrommel had.  Ze zei: los het zelf maar op.  Ik ging naar hem toe en schopte hem zo hard als ik kon tegen zijn schenen.  

Toen kreeg ik dus straf en moest ik op een tegel in het schoolplein gaan staan en mocht er pas af als ze me kwam halen.  Toen de pauze voorbij was,  was ze me vergeten en het begin ook nog te regenen.  Ik heb een uur op een leeg schoolplein in de stromende regen gestaan. De juf had mij ook niet gemist.  Toen mijn vader me kwam halen moest hij ook nog binnen komen praten omdat ik geweld had gebruikt.  Mijn vader hoorde toen dat ik een uur in de regen op een tegel had gestaan.  Ik was nog steeds nat . Zelfs mijn onderbroek was nat een zeer hadden me gewoon zo in klas laten zitten. 

Mijn vader was echt zo boos.  De juf had denk ik spijt dat ze hem op het matje had geroepen. 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Ellen. Ik heb wel wat. Thuis : soms naar mijn kamer of geen wifi toegang ( komt niet vaak voor ) en School : In groep 7 stootte ik een keer een vaas van het bureautje van de juf en daar zat best wat water in. Mijn fout was vooral dat ik erg ging lachen en dus werd ik naar groep 3 gestuurd en eerst zat ik daar maar wat en die kindjes kwamen telkens bij mij en na een tijdje mocht ik ze helpen bij van alles en toen mijn tijd er op zat zei die juf dat ik het eigenlijk heel goed had gedaan :smile:  en in groep 8 heb ik een keer iets te lollig en te hard met een aanwijs stok  op een kartonnen( denk ik) kaart het IJsselmeer aangewezen en ik mepte er dwars doorheen pats ! Heel gat er in  :blush:  en ik zeg zo: oei het Ijsselmeer loopt leeg. Hele klas in een deuk en ik op mijn knietjes alle snippers opruimen maar die kaart kwam niet meer goed. En ik trok er gekke bekkies bij dus toen moest ik op de gang staan. En schade moeste vergoed dus blije ouders(not). Snap ik, want die kaart was best oud.  En op deze school 1 x strafregels omdat ik weer te lang door bleef lachen (kwaaltje ).  De lerares had eerlijk gezged al een paar keer gewaarschuwd dus ja eigen schuld... en toen schrijven : “tijdens de les is het voor mij en anderen beter om mee te doen en geen stoorzender te zijn” en dat 100 keer .  En als laatste ik had een slechte week en bij gym uite ik dat door heel vervelend te doen  ik floot er doorheen ik zat tegen de stroom in te lopen en ik zong en ik geef toe ik was echt vervelend ( later ook excuses gemaakt) en toen moest ik 35 minuten lang bij het wandrek staan in de hoek van het lokaal met mijn ogen naar de muur en handjes achter me.. Snapte haar wel en was terecht maar leuk is anders :wink::blush:  En bij mijn hobby's nou 1 keer een kuil graven en weer dichtgooien bij de  waterverkenners. Nouja dat was het. Verder ben ik eigenlijk best easy :innocent:  haha het lijkt zo heel veel maar valt wel mee  :)

Grtz en liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +17

@Mimo  wat gemeen! Zo'n meisje van 8, 9 jaar :open_mouth:  ik zou bij je zijn komen staan . En je had gewoon gelijk.  Of ik had je meegenomen naarbinnen ofzo.  Ik zou ook super boos zijn snap je vader heel goed ;)  ik heb zelf ook een verhaaltje geplaatst maar dat word nog gemoderate ofzo .

Grtz liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +19

Hoi bij mij was ik zo boos dat de politie en ambulancebroeders kwamen ze waren erg aardig maar ik schaam me dood dat zij nodig waren om me te kalmeren ik ben namelijk niet gek maar gelukkig gaat het nu weer beter al is de spanning nogal hoog

Reputatie 7
Badge +17

Ik had gewoon een verhaaltje over een paar grappige dingen en het wordt niet geplaatst en ook een reactie op Mimo niet. En een vraag aan het forum ook niet. 5 dingen achter elkaar. Dat is geen toeval. Ik word serieus para

Grtz liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +17

Oke dan heel kort: strafregels, op de gang in gr 8, bij groep 3 zitten vanuit gr 7 en in de brugklas strafschrijven en in de hoek . Leuker mag ik het blijkbaar niet plaatsen.

Grtz liefs Julian

@Ellen  sorry ligt niet aan jou hoor !

Bedankt voor je hulp ☺

@Julian12Zo te zien is het toch doorgekomen Julian !  Gelukkig ik werd ook al helemaal soort van noia zeg. Ik vind ook dat dat veel te lang duurt dan, ik begrijp je heel goed ! :kissing_heart:

Trouwens wel een leuk en lief verhaal ! 🙂@Mimo  als ik dat lees van jou denk ik aaaah arme meiske , ik zou met Julian naast je komen staan ! :kissing_heart:  wat slordig en gemeen ook van die lui.  Ze moeten nadenken voordat ze straf geven. Bedankt voor je verhaal ook.

@wilhelmavemela  wow was je zo boos geworden ? En gingen ze na de tijd weer gewoon weg? Geen gedoe daarna ?  Damkjewel voor je verhaal ! :kissing_heart:

Lieve groetjes llen -xxx-

Reputatie 7
Badge +19

@Julian12Zo te zien is het toch doorgekomen Julian !  Gelukkig ik werd ook al helemaal soort van noia zeg. Ik vind ook dat dat veel te lang duurt dan, ik begrijp je heel goed ! :kissing_heart:

Trouwens wel een leuk en lief verhaal ! 🙂@Mimo  als ik dat lees van jou denk ik aaaah arme meiske , ik zou met Julian naast je komen staan ! :kissing_heart:  wat slordig en gemeen ook van die lui.  Ze moeten nadenken voordat ze straf geven. Bedankt voor je verhaal ook.

@wilhelmavemela  wow was je zo boos geworden ? En gingen ze na de tijd weer gewoon weg? Geen gedoe daarna ?  Damkjewel voor je verhaal ! :kissing_heart:

Lieve groetjes llen -xxx-

Ja ik krijg nu een psigoloog of hoe je dat ook schrijft van ggz geestelijke gezondheids zorg dus wel gezeik en ik ga echt mijn klep dichthouden ik heb geen zin in gezeik en ja geen camera's in huis alleen een lange wachtrij en ja ik weet ook niet waarom ik zo flipte maar het was niet leuk die dag gelukkig gaat het weer beter

Reputatie 7
Badge +6

Hoi,

een aantal reacties is in dit topic verwijderd op grond van forumregel 12: ga niet off topic.

@Julian12 en anderen, goed dat jullie deze vraag ook hebben gesteld 8n het goede topic daarvoor, namelijk bij ‘Over De Kindertelefoon’. Je krijgt z.s.m. Antwoord van ons.

voor de overzichtelijkheid van dit topic heb ik dus wel een en ander veranderd.

groetjes, Mariska

Reputatie 7
Badge +19

OK en sorry als ik de regels brak dat is niet goed van mij mijn fout

Reputatie 7
Badge +17

OK en sorry als ik de regels brak dat is niet goed van mij mijn fout


Jij hebt niks verkeerds geplaatst hoor :)

Oké danku wel en  on topic ben ik blij dat mijn reacties nu wel zijn geplaatst. Het verhaal staat er, en van mij ook sorry als het  te ver van het topic af ging :(

Grtz liefs Julian

Reputatie 7
Badge +17

@Julian12Zo te zien is het toch doorgekomen Julian !  Gelukkig ik werd ook al helemaal soort van noia zeg. Ik vind ook dat dat veel te lang duurt dan, ik begrijp je heel goed ! :kissing_heart:

Trouwens wel een leuk en lief verhaal ! 🙂@Mimo  als ik dat lees van jou denk ik aaaah arme meiske , ik zou met Julian naast je komen staan ! :kissing_heart:  wat slordig en gemeen ook van die lui.  Ze moeten nadenken voordat ze straf geven. Bedankt voor je verhaal ook.

@wilhelmavemela  wow was je zo boos geworden ? En gingen ze na de tijd weer gewoon weg? Geen gedoe daarna ?  Damkjewel voor je verhaal ! :kissing_heart:

Lieve groetjes llen -xxx-

 

Ja ik krijg nu een psigoloog of hoe je dat ook schrijft van ggz geestelijke gezondheids zorg dus wel gezeik en ik ga echt mijn klep dichthouden ik heb geen zin in gezeik en ja geen camera's in huis alleen een lange wachtrij en ja ik weet ook niet waarom ik zo flipte maar het was niet leuk die dag gelukkig gaat het weer beter

You can do it ! En hier helpt iedereen ook :) en ik duim op afstand voor jou en we duimen nu voor elkaar :sunglasses:  stuur allemaal power naar jou !

Grtz liefs Julian XXX

Reputatie 7
Badge +19

Thanks ook power voor jouw en heel veel liefde en knuffel en kussjes

Kiss me

Reputatie 7
Badge +4

Is dit een app gesprek of het forum haha

Mijn gekste maatregel is dat we een klok op de wifi hebben waardoor ik vanaf half 8 en tot 10 uur op schooldagen wifi heb en dan nog meer details.
verder mocht je me miss nig kennen als de dichtende puber, mn naam is gewijzigd mocht t nog niet zijn opgevallen.

-onnodige quotes verwijderd-

Zeker had ik dat gezien ! Mooie naam ook dit :sunglasses:  ja het leek wel een app gesprek maar achja vlgs mij is het aardig binnen het topic gebleven :)

oh ik ben zo blij dat ik geen family link en dat soort geflop heb. Mijn ouders letten daar gelukkig nooit op. :innocent:   maar half 8 tot tien ‘s avonds is nog wel goed te doen toch? Behoorlijk lang als je sommigen hoort…. Krijg je er weer wat tijd bij  als je ouder wordt ?

Lieve groetjes en fijn dat je er nog steeds bent !

Ellen -xxx-

Trouwens ik heb zelf nog niks ingevuld hier. Gekste straf voor mijzelf was in groep 7 toen ik verevelend was een smily op het schoolbord tekenen zo : :frowning2:  en daar moest ik dan een minuut of 5 naar kijken. En in groep 8 een keer naar de gang  ik geloof voor giechelen en een domme reactie op de waarschuwing van de juf.   En nu in de eerste een keer een 1 en 100 strafregels voor spieken ( schaam schaam) en een keer een hele les rondjes rennen/lopen/rennen om de zaal bij sport terwijl mn vriendje in de hoek moest staan ( en we hadden allebei hetzelfde gedaan namelijk struikelen en melig zijn beetje in love toen al haha) die lerares is een beetje crazy fanatic . En nog helaas pas geleden een paar strafsommen. Dat was het :blush:  Ik heb me voorgenomen dat er niet verder wat bij komt :innocent:

Lieve groetjes Ellen -xxx-

Reputatie 7
Badge +7

De mijne is heel dom, op de basisschool mocht je niet praten( in groep 5) en dat deed ik toch en ik moest toen nablijven en mijn ouders werden gebeld en zeiden dat ze op school moesten komen omdat je kind heel vervelend is in de klas. Alleen omdat ik ging praten☹️

Reputatie 7
Badge +4

Hey Ellen,

Het was eerst tot half tien en tussen 4 en 7 lag het er ook af, maar aangezien ik sowieso al tot 6 uur bij hw begeleiding zit is dat er afgehaald?
Het valt mee hoe streng de straf is, maar als ik niet ga slapen omdat ik me kut voel heb ik dat soort gesprekken vaak pas tegen 11 uur dus het heeft wel nadelige gevolgen.

Jullie hebben wel allemaal een hoop straffen rondom school, voor spijbelen krijg ik zelfs niks, maar ja dat is meer geluk als wijsheid denk ik.

Groetjes DaVinci

Hallo ik ben een jongen van 13 en  ik herken wel de verhalen van een paar van jullie.  Ik heb zelf bij een watersport meegemaakt dat ik, omdat ik later dan de rest boven water kwam, dat ik op de kant werd gehaald, en in mijn zwembroek tegen de lange muur werd gezet en ik moest van haar mijn handen tegen de muur laten staan of op de rug dat mocht ik dan nog kiezen. En er waren zeker 70 kinderen in dat grote bad en de straf duurde bijna 30 minuten. Ik mocht niet om kijken en als ik dat wel deed riep ze via de omroep installatie  kei hard “handen op de plek en kijk voor je ! “ en ik heb met mijn handen op de rug staan opdrogen, ik werd heel koud en mijn haar plakte op mijn hoofd van dat chloor . Het was verschrikkelijk. Ik ben er dus ook af gegaan van die sport .  Ik heb me ook nog nooit zo k*t gevoeld en ik hoop dat niemand dat ooit hoeft te beleven, Ik kan hierdoor nog steeds niet tegen om te zien als mensen heel erg worden afgezeken bijv bij zo'n show waar je kan audities doen en ze worden da helemaal belachelijk gemaakt. Of mensen die voor paal moeten staan, ik kan er niet tegen. Vergeet ook nooit het gelach van sommige kinderen zo gemeen.  Nou maar verder gaat het wel goed met mij hoor :relaxed:

Hartelijke groeten van Sankonijn

Reputatie 7
Badge +17

@Sankonijn  ik snap waarom je je mn soulmate voelt.  Ik moest zoiets ook. Maar dat van jou gaat nog verder. Erg joh ! Wat zielig 😔 sorry dat je dat moest meemaken. Dikke hug !  Je bent een goeie gozer ;)  :) 

Grtz liefs Julian X 

PS blij dat je bleef 

Jeetje @Sankonijn  dat is wel vernederend voor je zeg. Arme jongen. Keep strong ! Ik wou even posten dat ik met een jongen achter mij net in de les " straf" kregen omdat we een rekenopdracht zaten te verklooien omdat we melig zijn en nu moeten we morgen met zn 2en in de les een spelvorm gebruiken om de rekenopdracht uit te leggen zucht.… we denken aan iets van boter kaas ei ofzo.  Het is niet echt een boze straf hoor meer als grap zovan " doen jullie het ff beter dan " dus dat gaan we proberen haha.

Lieve groetjes Ellen -xxx- 

Reputatie 7
Badge +7

 

In groep 1 had je altijd dat “bevriezen” weet je wel? Dat je eigenlijk gewoon moest stoppen met waar je mee bezig was, stil staan en luisteren. Ik deed dat dan ook gewoon altijd. Maar toch werd ik op een dag uit de klas gehaald door een juf en we gingen in te lerarenkamer zitten, ze ging meteen tekeer tegen mij over hoe ik altijd loop als we moeten ”bevriezen” (Side note ik heb niet eens les gehad van haar). En ik werd zo vreselijk bang dat ik niet durfde te zeggen dat ze hoogstwaarschijnlijk het verkeerde kind uit de klas heeft gehaald.

Ik herhaal ik zat in groep 1, ik was dus een jaar of 5/6. Al deed ik wel wat verkeerd, ze ging wel heel erg tekeer tegen een kleuter.

Maarja toen ik in de bovenbouw van de basisschool zat heb ik wel meerdere verhalen gehoord en meegemaakt waarbij ze kleuters onnodig en/of heftig heeft gestraft of aangeklaagd.

Reputatie 7
Badge +17

@mees10 inderdaad veel te streng. Werd je niet constant bang ? Ik heb nu nog  steeds zo'n lerares. Elk foutje kan straf betekenen. Waarom mensen zo doen snap je gewoon niet. En het is ook niet leuk want elke keer denk je zou het nu weer...?  Maar met kleutertjes is helemaal bad zeg sjonge. Die kunnen dat toch niet snappen ? En al zeker niks  uitleggen of verdedigen. Vind ik heel zielig :( 

Grtz liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +19

ik heb ook nig wel een gekke straf maar ik weet niet of het telt nou ik vind het een straf om iemand af te wijzen (nog niet gebeurd) en om te moeten zien dat iemand verliefd op me is terwijl ik verliefd ben op  @Julian12  en niet op hem en dat terwijl hij gepest word ik kan daar echt niks aan doen maar hij is niet mijn type en ik ben dus al verliefd. vandaag ging hij ook helemaal over me heen hangen tijdens de pauze terwijl ik een raadsel aan het oplossen was dat voelde echt niet fijn ik zat dus naast hem maar we zijn van plekken gewisseld dus nu zit ik naast iemand amders jeej.

Reputatie 7
Badge +9

Raarste straf was vorig jaar in de 1e klas. 

Wij zaten bij de hoofdingang te eten zonder mondkapje. Want je kan niet eten met een mondkapje op. 

Wij moesten naar de rector. Als we dat nog 1 keer deden moesten we naar bureau HALT.

Gelukkig had onze mentor alles opgelost voor ons :D 

Groetjes, Sano07

Reageer