Skip to main content

De brief die ze nooit zal krijgen

• October 1, 2026
  • 0 reacties
  • 9 Bekeken

Anoniemekaasblok
Forum|alt.badge.img+1

Lieve lieve M

Het begon allemaal toen ik in de kerk kwam, allemaal nieuwe gezichten, ik kende niemand. Week na week kwam ik naar de kerk. Totdat er op een gegeven moment een meisje met een knap gezicht binnen kwam lopen, 3 jaar geleden. Het was liefde op t eerste gezicht. Dat dacht ik tenminste.

We zaten altijd bij elkaar in de groep, in de kinderdienst en de jeugddienst. Toen kwam de doopbespreking. Ik had op Opwekking 2026 (voor de mensen die het kennen) een ontmoeting met God gehad. Ik wilde me laten dopen. En toen ik de doopbespreking binnen liep. Zag ik dat knappe gezicht op een prachtig hoofd op een prachtig lichaam op een minder prachtige bank zitten. Je wilde je blijkbaar in de zee laten dopen. Na afloop raapte ik al mijn moed bij elkaar en appte je waarom je me niet vertelde dat je je liet dopen (ik moest iets bedenken😭) en we praatten af en toe een beetje. Ik probeerde het gesprek gaande te houden, maar ik was altijd de laatste die een appje stuurde. En toen kwam het moment

We begonnen te praten over crushes etc. En je zei:

🧀, als jij zegt wie je crush is, zeg ik wie mijne is oke?

Ik zei: oke      Jij bent het

Jij zei: echt?

ik: ja      Wie is die van jou?

en jij zei: ik heb er niet echt een

WAT? HALLO JE ZEI T ZELF? 
Ik werd helemaal gek. Ze beloofde het niemand te zeggen.

En we spraken 6 maanden niet

Tot een jongerenreis afgelopen zomervakantie

25 jongeren. En daar zat jij weer. Ik moest glimlachen. 
We werden verdeeld in groepjes van 4/5 jongens en meisjes NIET gemixt. Met die groepjes gingen we in slaaphutjes. Het ging schemeren en ik zat verdrietig en alleen buiten op ons verandaatje, want ik kon niet binnen zitten. Waarom vraag je je misschien af? Omdat mijn vrienden J en B binnen zaten met hun vriendinnen (L en Y)  op bed te liggen knuffelen zoenen weetikveelwat. En guess what? Jij zag 20 meter verderop met mensen te babbelen over koetjes en kalfjes. Tot ik uit jouw mond hoorde: 🧀 heeft een crush op me en forceerde me in een relatie

Dat was de druppel. Ik zat alleen buiten, stelletjes in mn hutje, tranen in mn ogen met jouw uitspraak die nagalmde in mijn hoofd. Ik wilde naar huis, weg daar. Maar ik kon nergens heen. Je zei dat je het niemand zou vertellen je BELOOFDE het.

En alsnog deed je het. Ik forceerde je niet, wat heb ik je aangedaan dat ik dat verdiende?

Ik snap het niet M, ik snap het niet. Het maakt me nog steeds verdrietig als ik eraan denk

Maar

Je weet wel wat ik nu ga zeggen he

Ik hou van je en ook al hou je niet van mij, ik zal van je blijven houden

liefs 🧀

if only she was mine…