Skip to main content

Hoi, ik ben een meisje van 16 jaar oud. Mijn ouders zijn nu zon drie jaar gescheiden. Mijn moeder heeft inmiddels al twee jaar een nieuwe vriend waar ik het goed mee kan vinden. Ik merk dat ik daar ook nooit meer last van heb ofzo (in het begin had ik daar ook moeite mee). Mijn vader heeft elke keer (sinds hij gescheiden is) iemand anders. Zijn langste relatie na mama was 1 jaar. De meeste zijn dus korte relaties/dates. Nu heeft hij dus weer een ander en ik heb haar nu pas twee keer gezien en mijn vader kent haar ook pas 3 weken. Ze slaapt nu al voor de tweede keer hier (DOORDEWEEKS!?) en eet mee. Ik merk dat ik het gewoon niet chill vindt als mijn vader date en als hier dus mensen slapen. Hij ziet geen kwaad in zijn acties en denkt dat het normaal is, het voelt gewoon alsof het de vader-dochter band schaadt. Heeft iemand anders dit ook (of soortgelijks)? Of wat kan ik doen zodat ik minder last ervan heb/ hoe kan ik mijn vader uitleggen dat ik geen zin heb om steeds al zijn nieuwe dates te ontmoeten?

Hey!  Dat zal best raar voelen voor jou. Wat als je dit zou vertellen tegenb hem? Dat je er mee zit en dat het je raakt? Als dochter heb je alle recht om met je vader open en eerlijk hier over te praten.  Als je het vriendlijk en eerlijk brengt, zal hij toch wel naar je luisteren en je respecteren? Misschien heeft hij niet door hoe dit bij jou aan komt.

Liefs, Tover xxx

Reageer