🆙date

  • 14 November 2018
  • 1 reactie
  • 96 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal,

Even een ‘ kleine’ update hoe het mij gaat. Ik ben 18 oktober terug gekomen van drie maanden Ibiza en doe nu een tussenjaar om mij te focussen op mijn herstel, want ja, ik wil beter worden.

Er is veel gebeurd in de laatste maanden.
Als eerste. Ik heb een relatie, een leuke vriend die mij heel erg bij staat. Ik kan goed met hem praten en het klikte al tussen ons vanaf moment één. Hij helpt mij bij het verwerken van de afgelopen jaren, waarbij de aanranding toch wel het grootste dingetje is. Ook een dingetje waarvoor ik weer EMDR therapieën krijg die morgen starten. Ergens zit ik daar heel erg tegen op, maar ik weet dat het mij verder gaat helpen. Ook krijg ik weer EMDR therapieën voor dingen die er thuis zijn gebeurd, met mama’s probleem met alcohol.

Daarmee komen we op het volgende dingentje. Mama en alcohol, hoe gaat dat nu? Nog steeds kut. En ik moet gaan accepteren dat het niet beter gaat worden. Mama blijft drinken en ik kan dat niet veranderen, ook al heb ik dat al die jaren wel geprobeerd. Het is confronterend, nee verschrikkelijk om te zien hoe ze tegen mijn zusje en mij blijft liegen over haar probleem terwijl wij duidelijk anders zien. Dit zorgt voor nare momenten, die mij soms nog steeds breken. Op die momenten kan ik niks meer, ben ik heel verdrietig en boos, wat zich vaak uit in zelfbeschadiging. Een dingetje wat onderhand al drie lange jaren in mijn leven speelt.

Mijn grootste droom? Om te leren om op een gezonde manier met mijn emoties om te gaan, in plaat van mijzelf pijn doen. En Hey, aan dromen moet gewerkt worden. Dus mijn psycholoog heeft een vers training voorgesteld. In deze training leer ik om op een gezonde manier met emoties om te gaan samen met de mensen van mijn leeftijd. Dit word vooral gegeven aan mensen met borderline, gelukkig heeft mijn psycholoog mij uitgelegd dat ik geen kenmerken hiervan heb. Ik kijk hier enorm naar uit, werken aan mezelf geeft mij een goed gevoel.

Als laatste wil ik jullie een goed boek aanraden. Ik ben nu een boek aan het lezen wat mij veel inzicht geeft in mijn leven, met zo veel herkenbare momenten. Het heeft 12 regels voor het leven, ofwel 12 rules for life. Ik lees hem in het Nederlands, want mijn Engels is niet zo goed Hihi.

Dankjewel voor het lezen van mij berichtje. Voor mij is er nog een erg lange weg te gaan en ookal zie ik het niet ieder moment, ik weet dat ik er ga komen✨

Lieve groetjes,
Mij

1 reactie

Hoi

Fijn dat je een update geeft. Ik vind het heel sterk hoe je dapper blijft doorzetten. Ook goed dat je aan jezelf werken als positief aanvoelt.

Niet ok hoe het thuis gaat. Jij verdient een rustige omgeving om je op je welzijn te richten. Wel goed dat je de steun van je vriend hebt.

Misschien kan meditatie jou helpen. Je kan proberen je heel erg te richten op wat je voelt, niet van dat gevoel weg te lopen, en het een plaats te geven. Je ontwijkt het gevoel niet, maar confronteert het.

Bedankt voor de update en de boekentip. Mag ik jou ook een boek aanraden? Ik vond ‘Note to self’ van Connor Franta heel goed. Het is een Engels boek, maar misschien is het wel een fijne manier om wat meer Engels te leren.

Ik wens je heel veel moed. Aan je doorzettingsvermogen en wilskracht zal het niet liggen, want jij lijkt me een heel sterk iemand. Je zet erg goede stappen, en ik hoop dat je daarvoor beloond zal worden. Succes!

Groetjes
Kenshin

Reageer