Skip to main content
Vraag

dansoptreden en andere dansschool

• September 12, 2025
  • 4 reacties
  • 57 Bekeken

hi een tijdje terug had ik een dansoptreden en zat ik daar best wel mee en nu is het al een tijdje geleden en wil ik zeggen hoe het is afgelopen 

Ps zijn verschillende mensen bij betrokken geef ze ff een naam mijn een die ik niet ken K en de dericteur Z

nou begon met dat ik opstond (moest daar om 8 uur in de ochtend zijn) en mijn tante was veelste laat mijn oma had mijn make up gedaan in de auto en toen ik daar aankwam voelde ik mij kut had ook de dag ervoor een rot dat gehad mijn tante haalde K die heel vrolijk deed ik wou haar niet zeggen wat er is want ja kende haar niet ze haalde mijn dansdocent die vroeg wat er was ik wou niet zeggen toen want wou niet dat mijn tante en oma hoorde dat ik er over had dus zei niks uiteindelijk werd ze boos pakte mijn arme trok en probeerde ze mij uit de auto te trekken en zij boos/schreeuwen (terwijl ze wist dat ik er niet tegen kan vanwege mijn thuissituatie en verleden) doe je mee ja of nee ik was aan het huilen ze liet uiteindelijk los en ging met mijn oma en tante praten ik hoorde haar zeggen dat ze het voor 9 uur moest weten ik stapte uit de auto en liep weg om bij te komen ze liep achter mij aan en pakte mij vast ik duwde haar en nee was geen agresieve duw van ze viel op de grond maar was uit reactie was niet zo hard gewoon een teken van laat mij met rust enzo ze liep weer weg toen ik was bijgekomen ging ik terug naar de auto zei ik tegen mijn oma en tante ben klaar om mee te doen toen haalde mijn tante weer K en ging ze met mij praatte ze vroeg of ze op mij 100% kon rekenen ik zei ja met de voorwaarde dat niemand plots tegen mij te keer ging (wat gewoon een normale voorwaarde is voor iedereen) ik zei ja kan niet zo goed tegen dat iemand tegen mij schreeuwt kan was tegen muziek als je nu hier met zon box op zijn hardst muziek op zet ja ik kan er tegen maar als je plost tegen mij schreeuwd niet toen vroeg ze van wat zou zei je ervan vinden als ik voor je bepaal ik zei is nergens voor nodig ik kan gw mee doen toen zij ze je gaat maar 1 show meedoen (ik zou 2 shows meedoen) ze zij oke dan doe je helemaal niet mee en liep ze werd ik werd boos liep achter haar aan en zij ik kan meedoen toen stond ze voor het gebouw zij ze als je zo door gaat ga ik stappen ondernemen en ging weer door met de show ik moest naar de wc dus vroeg mijn oma om mee te komen ondertussen stond mijn tante bij de uitgang te wachten toen kwam Z en zij ze dat we moesten gaan nou zijn sinds het start van het schooljaar 3 lessen geweest mijn oma had belooft om naar een andere dansschool te gaan maar nu wilt ze dat ik hier door ga terwijl ik niet wil ik weet zelf al welke dansschool ik wil gaan maar mag daar niet naar toe het is niet alleen dit het is ook dat ik in de afgelopen 3 of 4 jaar twee pedofielen heb meegemaakt en eentje heeft mij aangerand en dat was toen ik 13 was en moet er nog steeds aan denken soms ben nu 16 en die aanranding was dus drie jaar terug zo erg heeft het mij beschadigd mijn oma wilt dat ik terug naar deze dansschool ga omdat er tot januari betaald is maar ik weet als ik nu tot januari ga gaat ze weer betalen waardoor ik dus moet blijfen daar en ik wil echt niet meer terug (niemand weet het volgens mij van die aanranding mss wel mijn online vrienden maar niemand uit mijn omgeving)

4 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 13, 2025

Het klinkt alsof je enorm veel hebt meegemaakt en dat deze dansschool je vooral onveilig en ongelukkig maakt. Je reactie toen je docent tegen je schreeuwde was heel begrijpelijk, zeker omdat je al eerder nare dingen hebt meegemaakt.

Het is logisch dat je niet meer terug wilt, ook al wil je oma dat omdat er betaald is. Jouw gevoel en veiligheid zijn belangrijker dan geld. Probeer rustig aan je oma uit te leggen (of op te schrijven) dat je je daar niet goed voelt en liever naar die andere dansschool wilt.

Je hoeft niet alles te vertellen, maar wel duidelijk maken dat dit echt beter voor je is. Je hebt recht op een plek waar je je veilig voelt en weer plezier in dansen kunt hebben. 💙

xx liefs Wolf 🐺

• September 19, 2025

@Wolf  Ze zegt dat ik gewoon moet gaan wil echt niet heb ook al eerdere topic erover gemaakt voor het optreden leed die ook maar als je wilt want daarin vertellen ik ook over haar broer 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 1, 2025

Als je het echt niet wilt, is het ook oké om dat eerlijk te zeggen. Je mag best nee zeggen als iets je bang maakt of je niet fijn voelt, ook al zegt iemand anders dat je “gewoon moet gaan”. Je gevoelens tellen mee!

Misschien kun je tegen haar zeggen: “Ik snap dat jij wil dat ik ga, maar ik voel me er niet goed bij en ik wil liever niet.” Dat is duidelijk en respectvol, en je hoeft jezelf niet te dwingen.

xx liefs Wolf 🐺

• October 5, 2025

Thx