Vraag

Dagboekstuk (7) (DSS) ❤

  • 21 April 2022
  • 2 reacties
  • 63 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Lief dagboek,

Ik voel me echt vreselijk.

Ik moet wat opbiechten.

Ik heb autisme…

Ik weet er al een tijdje van en ik raak vaak overprikkeld en heb hulp nodig. Het is voor mij dan al een hele hulp als ik gewoon even wat tijd voor mezelf mag hebben en even helemaal alleen mag zijn.

Omdat lief dagboek ik prikkels veel intenser beleef en mijn hoofd tijd nodig heeft om het allemaal te begrijpen en omdat er zoveel om me heen gebeurt heb ik hulp nodig. 

Het is niet zo dat ik iemand nodig heb die telkens op me let voor sommigen is dit handig maar voor mij is mijn hulp meer dat ik begrepen word, rust kan krijgen en echt even alleen moet zijn.

Ook heb ik heel graag structuur in mijn planning omdat ik gestrest word als er iets in mijn planning verandert. Ik heb dat de laatste tijd al te vaak moeten doen. 

Mijn ouders houden er weinig rekening mee dat ik niet heel goed tegen plotselinge veranderingen kan en dat als ik overprikkeld ben ik echt even rust nodig heb. Ik heb dit soort problemen trouwens ook op school.

Ik krijg niet helemaal de juiste hulp en als ik het er toch over heb dan vinden ze het onzin. Ik wil zo graag de juiste hulp maar ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

Misschien dat er iemand is die ook autisme heeft en misschien tips heeft of dezelfde ervaring deelt en er misschien over wik praten 

Of gewoon iemand met een goed idee

Liefs Karol


2 reacties

Reputatie 2
Badge

Hoi @DeSchoneSchrijfster ,

Mag ik vragen hoe oud je bent. 

Zelf denk ik ook dat ik autisme heb. Ik heb ook last van een aantal van de kenmerken die jij geeft. Ik weet niet of jij dat ook op school hebt maar bij mij op school heb je het thuislokaal. Hier kan je naartoe gaan als je je niet goed voelt of, zoals jij aangeeft, als je effe alleen wilt zijn.

Ik weet voor de rest ook niet echt iets dat je kan doen. 

Ik hoop dat het snel beter gaat!

 

Gr kattenmens

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @DeSchoneSchrijfster ,

Mag ik vragen hoe oud je bent. 

Zelf denk ik ook dat ik autisme heb. Ik heb ook last van een aantal van de kenmerken die jij geeft. Ik weet niet of jij dat ook op school hebt maar bij mij op school heb je het thuislokaal. Hier kan je naartoe gaan als je je niet goed voelt of, zoals jij aangeeft, als je effe alleen wilt zijn.

Ik weet voor de rest ook niet echt iets dat je kan doen. 

Ik hoop dat het snel beter gaat!

 

Gr kattenmens

Ik vind dat een leuk idee, maar niet elke school heeft dat. Bij mij is het wel zo dat ik en een bepaald aantal andere kinderen tijdens de pauze het muzieklokaal mogen gebruiken voor rust. Een stil en leeg lokaal zou een school wel voor topic opener moeten kunnen regelen.

Reageer