Skip to main content
Vraag

Crush helemaal uit de hand gelopen - WAT MOET IK DOEN

• June 18, 2026
  • 0 reacties
  • 10 Bekeken

Hey hey! Winter hier (niet mn echte naam maar goed),  ik ben 14 en sinds februari heb een crush gehad op een jongen. Ik kende hem niet, maar toen ik hem voor het eerst zag vond ik hem er super aardig en leuk uitzien. Nou voor maanden vond ik hem leuk maar ik heb nooit met hem durven spreken. Op een gegeven moment hadden we de hele tijd oogcontact en steeds kleine momentjes waardoor ik dacht dat hij mij misschien ook wel leuk zou vinden. Toen kwam ik erachter dat ie 16 was.. Nou, in principe is dat leeftijdsverschil niet zo heeel erg. Ondertussen wisten steeds meer mensen van mijn crush op hem (ik kan moeilijk mijn eigen geheimen bewaren door mijn enthousiasme). Drie meiden uit mn klas waar ik soms vrienden mee ben, en soms een hekel aan heb kwamen er achter en vorige week heeft één van die meiden foto's van mijn crush gemaakt, terwijl hij en ik bij de bushalte stonden. Ik had haar nog gezegd dat ze dit niet moest doen omdat dat gewoon niet oke is, en gelukkig was het een foto op snap dus was die automatisch daarna verwijderd. Deze maandag werden die drie meiden aangesproken door de beste vriend van mijn crush. Ik was hier niet bij, maar liep met een andere vriendin rondjes op dezelfde verdieping van onze school. Blijkbaar ging hun gesprek zo: De beste vriend van mijn crush vroeg aan de meiden of ze mijn crush kenden en de meiden zeiden ja. Hij vroeg waarom ze foto's van hem maakten en de meiden antwoorden met "dat doen we niet". Toen vroeg die beste vriend dus "Ja maar hoe kennen jullie hem eigenlijk?" En die meiden zeiden dat "iemand" hem leuk vind. Dus die vriend vroeg wie, de meiden omschreven mij en toen zei die beste vriend "oooh zij, ja, (naam) wilde haar op snap toevoegen maar kon haar account niet vinden". Toen ik dit hele gesprek in detail hoorde daarna was ik enthousiast. Thuis heb ik zn snap account opgezocht en uiteindelijk na heel lang twijfelen toevoegd. Ik wilde hem uitleggen dat ik niks met die foto's te maken heb en gw dat ik hem leuk vind. Na een dag ofzo was ik nogsteeds niet terug gevoegd dus heb ik hem verwijderd. De dag daarna heeft een jongen uit mn klas aan de beste vriend van mijn crush gevraagd of het überhaupt wel waar was dat mijn crush mijn snap wilde. Mijn crush werd erbij geroepen en zei: "Nee zij voegde mij eerst. Ben je gek ik ga een tweede klasser toevoegen?" Ik was al snel naar boven gegaan want ik ben echt niet normaal verlegen. Ondertussen werden die meiden van eerder erbij geroepen en kwam een hele vriendengroep erbij staan. Blijkbaar waren die meiden naar mijn crush zijn bijbaan gegaan terwijl hij werkte en deed één van de meisjes alsof ik haar belde. Dat was niet zo. De jongens vroegen of die meisjes kunnen stoppen met hem stalken. En de meiden ontkenden het nogsteeds. Later die dag zag ik mn crush steeds naar me wijzen of keken die vrienden me lachend aan (ik ben gw mooi btw dus ik betwijfel of het uitlachen was maar IDK wat het anders zou zijn). Diezelfde dag liep ik langs mn crush en we hadden crazy oogcontact. Een vriendin van me die achter me liep "hoorde" dat ie tegen zijn vriend zei dat IK het meisje was die foto's van hem maakte. Hallo?!!!! Dus ik werd boos en wilde hem aanspreken. Vandaag zou ik dat dus doen, maar zijn hele vriendengroep ging ons opwachten bij een heel smal stukje van de gangen op school. Ik durfde niet meer, dus al mijn vriendinnen (ook een meisje uit mn crush zn klas want ik ken haar van musical en had verteld wat er was gebeurd) gingen met me mij om langs hun te lopen. Super akward. Nou ik zat te trillen en ben snel naar beneden gegaan maar die DRIE meiden werden door ze lastig gevallen soortvan want die jongens vroegen de hele tijd "Ja waarom maken jullie foto's van hem?" En die meiden ontkennen het nogsteeds 😭 Plus die jongens vragen de heletijd "wie is (mijn naam)" want ja ik ben wel vaak benoemd helaas. Nu wordt het nog erger. Mijn ak docent werd erbij betrokken en heeft even gesproken met mijn crush. Hij heeft (godzijdank) duidelijk gemaakt dat het dus die twee andere meiden waren die foto's hebben gemaakt en heeft mij niet benoemd. Daarna liep één van de drie meiden op hem af en hij vroeg met tranen in zijn ogen (misschien is dit wat overdreven want zoals altijd hoor ik alles weer achteraf terwijl het MIJN crush is) "Waarom maken jullie foto's van mij" waarop die meid antwoorde met "Niemand maakte foto's van jou bro je bent kkr lelijk". Broooo imagine hoe zielig dit is voor hem mijn hart breekt ondanks dat ik ben afgewezen. Anyway, ik vind dit heel zielig voor hem en ik voel me schuldig dat dit alles is gebeurd. Maar ik heb hier at this point eigenlijk bijna niks meer mij te maken. Dit alles is nooit mijn bedoeling geweest en je wilt niet weten hoevaak ik tegen die meiden heb gezegd dat ze wel wat rustiger konden doen. Wat moet ik doen? Ik voel me verschrikkelijk. Het liefst zou ik de jongen gewoon alles uitleggen maar ik wil mn vriendinnen niet snitchen en ik durf niet met hem te praten en zijn vrienden zijn zo intimiderend!!! Iemand geef tips aub🥹💕 Ik weet dat dit een heel lang verhaal is maar lees het aub uit.