Crisisdienst Opvang?

  • 12 February 2018
  • 6 reacties
  • 270 Bekeken

Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Hebben jullie enig ervaring met de opnamen van de crisisdienst? Of zitten jullie er?

Ik ben vandaag weer naar de crisisdienst geweest en ben opgenomen. Nu zit ik hier op me kamer en ja weetje het is nogal saai hier.

Dus ik vroeg me af hebben jullie enig ervaring of zitten er mensen hier? En wat doen jullie zo allemaal op deze dagen?

Gr:Mr.S

6 reacties

Hoi,

Ik heb zelf geen ervaringen met een opname, maar wel met de crisisdienst. Mijn ervaring met de crisisdienst is dat je er zo kort mogelijk bent. Ze zijn een tijdelijke opvang die je helpen naar je uiteindelijke hulpverlening. Althans, dat was bij mij dus zo.

Zit je gesloten opgenomen of open? Want anders kun je gewoon uit je kamer toch? Zijn er anderen waarmee je kan praten?

Verder misschien een boek lezen, spelletje spelen, slapen (;)), uhm, ja verder weet ik het ook niet.

Ik hoop dat de opname in ieder geval niet voor niets is en dat het helpt!

Gr. Pin
Reputatie 2
Badge +9
Ik zit nu op de gesloten afdeling, maar ik mag wel me kamer af.

Mag tot nu toe niet naar buiten of van de afdeling af, maar dat snap ik wel. Straks komen me ouders nog even dus die nemen wel dingen mee zodat ik me niet hoef te vervelen

Ik hoop ook dat ik er niets voor niets zit!

Gr:Mr. S
Oké, je mag ten minste wel je kamer uit.
Wat zijn dingen die je thuis zou doen? Kun je die ook hier doen? Hoe was 't met je ouders?
Opname is voor mij vreselijk geweest, ik ben inmiddels al 4 keer opgenomen en al een half jaar. geloof me wat ik mee heb gemaakt is niet meer menselijk in 2018. ik werd volgens het standaardprotocol behandeld, uhm mooi dat ze zoiets hebben en dat betekend dat er 10 man naar de crisisgroep komen. en oh ja ik had mesjes in mijn schoenen maarja die kregen ze niet afgepakt, met 10 man mij op de grond gekregen maarja. die jongen kun je nu niet alleen op een kamer laten. hmm wat zullen we toch eens doen, aha we maken alles erger door hem te separeren! (eenzame opsluiting) maarja we hebben hem net met 10 man op de grond gekregen hoe gaan we hem dan de separeer in krijgen hmm, laten we er gewoon even vijf man bij roepen. 15 man op 1 persoon!!! dat is echt niet meer normaal. met heel veel moeite lag ik dan op de mat in de separeer, laten we het ook nog beschamend voor de client maken door hem naakt te separeren.

Aangepast door de Kindertelefoon ivm forumregel 9

overgens is dit allemaal gebeurt met een IBS en dit was een extreem geval later heeft deze instelling nog de inspectie gekregen of dit wel was toegestaan
Reputatie 1
Badge +1
Holy shit dat is echt een rot verhaal ik hoop dat het beter met je gaat nu, @anoniem9000

Groetjes alphaWolf
ik ben ook op een gesloten afdeling geweest heb gewoon aan de begeleiders gevraagd of ze een spelletje met me wilden doen en dat wouden ze wel hangt ook af met wat voor mensen je te maken hebt

Reageer